کد مطلب: ۱۵۲۴۰۳

خروج ساختمان از رکود با افزایش آمار ساخت‌وساز

خروج ساختمان از رکود با افزایش آمار ساخت‌وساز

معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران گفت: آمارهای ساخت‌وساز، علائم خروج از رکود در بخش ساختمان را تایید می‌کند.

علیر ضا زاهدیان گفت: در زمستان ۱۳۹۵، تعداد واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های ساختمانی صادرشده با ۹.۹ درصد رشد مواجه بوده است و در شهر تهران نیز این تعداد با ۲۵.۵ درصد رشد، به ۱۸۵۰۸ واحد مسکونی افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران، با اشاره به نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار در بهار ۱۳۹۶ گفت:‌ نتایج این طرح نشان می‌دهد تعداد شاغلان بخش ساختمان با افزایش ۹۶۱۳۷ نفری نسبت به بهار ۱۳۹۵ همراه بوده است.

بنابراین آمارهای حاصل از دو منبع آماری متفاوت، علائم خروج بخش ساختمان از رکود را تایید می‌کنند.

زاهدیان گفت: علاوه بر این انتظار می‌رود در فاصله‌ای حدود ۱ تا ۳ ماه بخش‌هایی از صنعت که مرتبط به بخش ساختمان هستند نیز از رشد ساخت‌وساز تاثیر مثبت بگیرند.

وی افزود:‌ با توجه به این که طبق آمارهای سازمان ثبت احوال کشور از سال ۱۳۸۹ به بعد تعداد ازدواج‌های سالیانه به دلیل کاهش تعداد جوانان ورودی به سن ازدواج روند نزولی داشته است، اگر گروه سنی اصلی ورود به سن ازدواج را ۲۰ تا ۲۴ سالگی در نظر بگیریم این روند نزولی ۵ سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت بنابراین احتمال جهش قیمت واحدهای مسکونی طی ۵ سال آینده بسیار پایین است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.