کد مطلب: ۱۵۰۳۵۹

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه:

در صورت تامین اعتبار خط ۸ مترو ۵ ماهه به پرند می‌رسد

در صورت تامین اعتبار خط 8 مترو 5 ماهه به پرند می‌رسد

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه در صورت تامین اعتبار لازم خط 8 مترو تهران ظرف مدت 5 ماه به شهر جدید پرند می‌رسد، افزود: امیدواریم دولت با تامین این اعتبار زمینه رسیدن به شهر مترو را فراهم کند تا حق مردم این شهر نیز ادا شود.

هابیل درویش در آیین افتتاح خط 8 مترو تهران گفت: خط 8 مترو یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری تهران و شرکت مترو محسوب می‌شود که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در تشریح ویژگی‌های فنی این خط گفت: خط 8 مترو تهران به طول 50 کیلومتر از حرم حضرت امام خمینی (ره) به سمت شهر آفتاب و از آنجا به فرودگاه امام خمینی (ره) و در نهایت به شهر پرند می‌رسد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه ادامه داد: در ابتدا این پروژه میان دو وزارتخانه راه و مسکن به صورت مشترک مقرر بود که انجام شود اما در سال 1391 آقای احمدی‌نژاد خواستند که پروژه به مترو تهران بازگردانده شود. در حقیقت این پروژه یک مرحله از مترو تهران گرفته شد و بار دیگر در سال 91 به مترو تهران و شهرداری تهران بازگردانده شد. در آن هنگام به دلیل آنکه این پروژه جزو شهر تهران نبود، با ایثاری که شهرداری آن را پذیرفت مقرر شد که خط 8 مترو ساخته و به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه خط 8 مترو و به طور همزمان طراحی و اجرای آن آغاز شده است، افزود: حدود 12 پست فشار برق قوی به همراه 9 زیر گذر با طول دهانه‌های متفاوت در این خط ساخته شده است. همچنین 10 کیلومتر تونل، 19 دهنه پل بزرگ و 62 کیلومتر ریل‌گذاری در طول 50 کیلومتر از خط 8 مترو تهران انجام شده است.

درویش ادامه داد: 62 کیلومتر ریل سوم که برق‌رسانی را بر عهده دارد، انجام شده و در طول مسیر خط 8 ایستگاه‌هایی زیبا با معماری سنتی، اسلامی و ایرانی و مدرن ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با تاکید بر ویژگی‌های متفاوت خط 8 مترو تهران به سرعت 120 کیلومتری این خط اشاره کرد و افزود: امروز این خط پتانسیل لازم برای رسیدن به شهر جدید پرند را دارد و با اندک اعتبار لازم به این شهر می‌رسد. این خط پیش‌بینی شده که در آینده از اینجا به قم نیز متصل شود. قابلیت دیگر این خط توان بهره‌برداری شبانه‌روزی آن است تا مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) شب‌ها نیز بتوانند از این خط استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این خط همه تجهیزات به صورت 100 درصدی به پایان رسیده و حتی برخی از تجهیزات ممکن است نیاز نباشد و 10 سال آینده بخواهیم از این تجهیزات استفاده کنیم.

درویش با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در این پروژه پیمانکار بوده و صاحب اصلی وزارت راه است، افزود: در دولت قبلی این پروژه صورتجلسه شده و در دولت دهم مصوب شده است. برای طراحی و اجرای این پروژه از مشاورین رتبه‌دار استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به زمان افتتاح پروژه اشاره کرد و افزود: شاید افتتاح این پروژه در این زمان مناسب نبوده چرا که همزمان شده است با پایان این دوره از مدیریت شهری تهران. در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید شهری را پیدا کنید که همزمان بتواند 100 کیلومتر مترو را با وجود همه مشکلات از جمله تحریم بسازد. بی‌تردید با افتتاح خط 6 مترو در آینده نزدیک طول خطوط مترو به 300 کیلومتر می‌رسد. امروز می‌توانیم بگوییم پرونده مترو با این بهره‌برداری‌ها به پایان رسیده و این نیز مدیون تلاش شبانه‌روزی همه کارگران و مسئولین مترو بوده است.

وی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار می‌توان ظرف مدت 5 ماه خط 8 مترو تهران را به شهر پرند برسانیم تا حق مردم پرند نیز ادا شود. این اعلام آمادگی را به صورت کتبی به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده‌ایم.

درویش افزود: امروز حداقل 1000 واگن نیاز داریم که در صورت تامین این 1000 واگن با زیرساخت‌های موجود ظرفیت جابه‌جایی مسافر در شبکه مترو تهران به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.