کد مطلب: ۱۴۲۸۷۷

دیدار دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه با ظریف

دیدار دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه با ظریف

کریستین ماسه، دبیر کل وزارت امور خارجه فرانسه بعدازظهر دوشنبه با دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل مختلف دو جانبه و منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این دیدار دکتر ظریف با اشاره به در مسیر صحیح بودن روابط دو کشور اظهار امیدواری کرد همکاری‌های مشترک دو کشور همچنان تداوم و رونق یابد. ایشان افزود: تعدد دیدارهای دوجانبه باعث رفع موانع از مسیر روابط دو کشور بویژه موانع اقتصادی خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان خواستار تداوم گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه‌ای از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه خبر داد و افزود: همان‌گونه که جمهوری اسلامی ایران به دنبال راهکاری سیاسی برای حل مشکلات کنونی آن کشور است، از هر گونه ابتکار دولت فرانسه در قبال یافتن یک راه حل سیاسی برای منازعه کنونی در سوریه استقبال به عمل می‌آورد.

کریستین ماسه نیز با اشاره به عمق روابط دو کشور اظهار داشت: حجم روابط اقتصادی دو کشور پس از توافق برجام از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

وی افزود: فرانسه به دنبال رفع موانع فرا راه روابط دو کشور بوده و در صدد ایجاد سازوکار مناسبی برای تداوم همکاری‌ها میان دو کشور است.

دبیر کل وزارت خارجه فرانسه همچنین به موضع آن کشور در قبال اجرای کامل برجام اشاره کرد و علاوه بر آن از تمایل آن کشور در قبال حل سریع بحران اخیر در خلیج فارس یاد کرد و افزود: فرانسه از میانجی‌گری کشورها برای حل این بحران استقبال می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.