کد مطلب: ۱۳۵۶۳۹

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

رتبه عملکرد اقتصادی ایران، ۱۳۲ از ۱۷۰ کشور

رتبه عملکرد اقتصادی ایران، 132 از 170 کشور

پورابراهیمی عدم شفافیت‌های موجود در امر اقتصاد را دلیل رتبه ضعیف ایران در عملکرد اقتصادی می‌داند و معتقد است برای ایجاد شفافیت باید بخش خصوصی کشور را فعال کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: به دلیل مشکلات و مسایلی که در ساختارهای دولتی داریم، جنس عدم شفافیت در این مجموعه‌ها بیشتر از موارد دیگر است و معمولا علاقه‌مندی به شفافیت در بخش خصوصی به دلیل اینکه به دنبال افزایش کارایی و بهره‌وری هستند، وجود دارد. بدون شفافیت، کارایی هم وجود ندارد و بخش خصوصی اگر به دنبال منافعش باشد، به دنبال کارایی هم هست. این رویکرد می‌تواند مصداق بیشتری داشته باشد، البته در بخش خصوصی هم شاهد عدم افشای اطلاعات هستیم.

وی تصریح کرد: سازمان بین‌المللی شفافیت رتبه ایران در جهان را از ۱۷۰ کشور، ۱۳۲ عنوان می‌کند. این یعنی در اواخر صف قرار داریم و یکی از معیارهای ارزیابی در بحث عدم شفافیت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی که تقریبا حدود ۴۰ میلیون نفر یا ۵۰ درصد کشور را به عنوان عضو در خود جای داده است. طبق قانون، منابع مستمر و آینده این سازمان به نسبت ۲۳ درصد سهم کارفرما و ۷ درصد سهم کارگر تقسیم می‌شود، دولت هم در این میان هیچ نقشی ندارد، چون یک ریال منابع نمی‌گذارد. اما همین سازمان ۱۰۰ درصد توسط دولت اداره می‌شود. اگر این نهاد متعلق به بخش خصوصی است، قاعدتا اعتقاد بر آن است که باید توسط بخش خصوصی اداره شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.