خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۰۹۱۷

رشد ۳۷۶ درصدی ارزش معاملات برق بورس انرژی در خرداد ماه

رشد 376 درصدی ارزش معاملات برق بورس انرژی در خرداد ماه

نزدیک به 35 هزار و 43 مگاوات ساعت برق به ارزش 181 میلیارد ریال در خرداد ماه امسال معامله شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 376 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، مجموع معاملات سه‌شنبه بورس انرژی 16 هزار و 252 تن به ارزش بیش از 190 میلیارد و 703 میلیون ریال بود.

بدین ترتیب، ارزش کل معاملات بازار فیزیکی از آغاز امسال تاکنون از مرز هفت هزار میلیارد ریال عبور کرد.

بازار فیزیکی بورس انرژی ایران بهار امسال را با ثبت رکورد هفت هزار و 71 میلیارد ریال به پایان رسانید.

بازار برق بورس انرژی ایران در معاملات سه‌شنبه، شاهد معامله 130 قرارداد برای 6 هزار و 320 مگاوات ساعت به ارزش 2 میلیارد و 16 میلیون ریال بود.

ارزش معاملات بازار سرمایه (شامل سهام، اوراق و آتی و مشتقه) در بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی از یک‌هزار و 96 میلیارد ریال در سال 1391 به یک‌هزار و 902 میلیارد ریال در سال 1395 رسید و رشد 74 درصدی را ثبت کرد.

در بورس انرژی ایران سه بازار فیزیکی، مشتقه و فرعی وجود دارد که در بازار فیزیکی کالاهای پذیرفته شده در بورس، در بازار مشتقه اوراق بهادار مبتنی بر کالاهای پذیرفته شده معامله و در بورس فرعی کالاهای تک‌محموله‌ای معامله می‌شود.

مدیرعامل بورس انرژی سی‌ام فروردین ماه اعلام کرد: 150 شرکت خارجی در بورس انرژی ایران، کد معاملاتی دارند که برخی جزو پنج شرکت برتر بین‌المللی در حوزه صنعت نفت به شمار می‌روند.

سیدعلی حسینی افزود: اکنون 13 کشور دنیا از فرآورده‌های بورس انرژی، کالا دریافت می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.