کد مطلب: ۱۴۰۰۶۷

روابط عمومی سازمان بنادر تغییر کرد

روابط عمومی سازمان بنادر تغییر کرد

طی حکمی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی رییس جدید روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد سعیدنژاد در مراسم معارفه امیرنقی اسماعیلی به عنوان مسئول جدید حوزه ارتباطات سازمان بنادر با بیان اینکه یکی از وظایف روابط عمومی‌ها برقراری ارتباط موثر و هدفمند با مردم، مشتریان و کارکنان آن سازمان است، مهندسی افکار عمومی را یکی از کارکردهای اصلی کارگزاران ارتباطات برشمرد و اظهار کرد: در دوره‌ای به سر می‌بریم که رفتارها باید دو سویه و مبتنی بر شناخت ذی‌نفعان و درک خواسته‌ها و مطالبات آنها از سازمان مربوطه باشد.

وی مشتری‌مداری را یکی از مشخصه‌های روابط عمومی فعال دانست و افزود: احصای نیازها و خواسته‌های مشتریان و ذی‌نفعان وظیفه‌ای است که با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مناسب به نتیجه منجر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تهیه اخبار، گزارش و کارهای روتین اطلاع‌رسانی باید به صورت جدی و با برنامه‌ریزی انجام گیرد، خاطرنشان کرد: برگزاری کنفرانس‌های خبری، ارتباط موثر با رسانه‌ها و برقراری نمایشگاه‌های تخصصی باید همواره مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که باید برای رسانه‌های صوتی و تصویری برنامه ویژه‌ای طراحی شود، توضیح داد: هنوز بخش زیادی از مردم اطلاعات و اخبار روزانه‌شان را از طریق رادیو و تلویزیون تامین می‌کنند؛ بنابراین ارتباط با این رسانه‌ها باید در چارچوب ضوابط و برنامه‌ریزی مشخصی صورت پذیرد. خبرنگاران بازوی اصلی تولید و انتقال خبر و گزارش هستند‌، بنابراین هنر روابط عمومی این است که بتواند یک توازن جدی، فعال و فراگیر با همه این رسانه‌ها داشته باشد و همه آنها را به یک چشم بنگرد.

رئیس جدید روابط عمومی سازمان بنادر نیز با بیان اینکه اشراف کامل مدیر عامل سازمان بنادر، باعث دلگرمی و جدیت ما در انجام وظایف می‌شود، گفت: علی‌رغم همه اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات انجام شده در حوزه حمل‌ونقل دریایی، هنوز جامعه ما با نقش اجتماعی و کارکرد اقتصادی بندر و دریا آشنا نیست.

امیرنقی اسماعیلی با اعلام اینکه در حال حاضر 115 شبکه رادیو - تلویزیونی در کشور فعال است؛ اما یک شبکه در ارتباط با دریا و بندر و صنعت دریانوردی نیست، خاطرنشان کرد: در دوره جدید روابط عمومی سازمان بنادر به دنبال ساختارسازی و ارتقای ظرفیت‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی هستیم.

وی با بیان «هر نفر یک روابط عمومی است»، از همه مدیران و کارشناسان خواست در حوزه خبر و اطلاع‌سازی کمک و همراه روابط عمومی باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.