کد مطلب: ۱۲۸۰۴۵

رکود در بازار خودرو تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد

رکود در بازار خودرو تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری  ادامه دارد

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل از تداوم رکود در بازار خودرو تا بعد از انتخابات سال جاری خبر داد. غلامحسین قاسمیان در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با اشاره به ادامه رکود چندین ماهه در بازار خودرو کشور گفت: با وجود اینکه بیش از 20 روز از شروع سال جدید گذشته است ولی همچنان

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل از تداوم رکود در بازار خودرو تا بعد از انتخابات سال جاری خبر داد.

غلامحسین قاسمیان در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با اشاره به ادامه رکود چندین ماهه در بازار خودرو کشور گفت: با وجود اینکه بیش از 20 روز از شروع سال جدید گذشته است ولی همچنان خرید و فروش چندانی در بازار خودرو صورت نمی گیرد.

وی افزود :بازار خودرو تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر بازار مسکن و املاک قرار دارد، و از آنجایی که این بازار نیز در رکود بسر می برد،بازار خودرو نیز تکانی نمی خورد.

قاسمیان با بیان اینکه اعمال مالیات 9 درصدی ارزش افزوده بر خرید و فروش خودرو،نیز موجب کمتر شدن خرید و فروش ها در بازار خودرو شده است،اظهار داشت:وضعیت رکود در بازار خودرو در طول چند ده ماه گذشته در کشور باعث شده تا تعداد زیادی از واحدهای صنفی نمایشگاه اتومبیل در تهران و سایر شهرها تعطیل شود.

وی ادامه داد: البته با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در اواخر اردیبهشت ماه پیش بینی نمی شود تا بازار خودرو ولو اندک از رونقی برخوردار شود چرا که مردم برای خرید خودرو تا بعد از انتخابات و اعلام نتایج آن، دست نگه داشته اند.

به گفته نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل ،در حال حاضر در بازار خودرو اگر معامله ای صورت گیرد،بیشتر شامل خرید و فروش خودروهای 206،405،سمند و پراید است.

وی همچنین در مورد شنیده شدن برخی زمزمه ها مبنی بر گران شدن خودروهای تولید داخل در بازار گفت:هیچ افزایش قیمتی در بخش خودروهای داخلی صورت نگرفته و این زمزمه ها بخاطر افزایش 300 هزار تومانی بیمه شخص ثالث در خودروهای تولیدی سایپا بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.