کد مطلب: ۱۴۵۰۸۷

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها:

سالانه ۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دچار حریق می‌شوند

سالانه ۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دچار حریق می‌شوند

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، با بیان اینکه سالانه ۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع در سطح کشور دچار حریق می‌شود، گفت: از این میزان، ۷۰ در صد سهم مراتع و ۳۰ درصد مربوط به اراضی جنگلی است.

قاسم سبزعلی گفت: عامل ۹۵ درصد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، انسان‌ها هستند که ۶۰ تا ۷۰ درصد آن هم غیر عمدی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در ادامه آموزش و فرهنگ‌سازی را دو عامل موثر در کاهش میزان آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در جوامع محلی و تشکل‌های مردم‌نهاد، از آموزش‌های لازم در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هدف‌گذاری اصلی این نهاد در بحث اطفای حریق در جنگل‌ها و منابع طبیعی، بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی، جوامع محلی و تشکل‌های مردم‌نهاد است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ عرصه‌های منابع طبیعی برای آیندگان افزود: در صورت نبود برنامه‌ریزی اصولی و زیربنایی به جهت حفظ این عرصه‌ها، بدون شک آینده فاجعه‌باری برای همگان رقم خواهد خورد.

سبزعلی حفظ عرصه‌های طبیعی را وظیفه همه نهادهای اجرایی دانست و اظهار داشت: متولی حفاظت و حراست از منابع طبیعی فقط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نیست؛ بلکه تمام نهادها وظیفه دارند در امر حفاظت از این عرصه‌های طبیعی بکوشند.

وی با بیان اینکه تمام آحاد مردم باید حافظ منابع طبیعی و همیار طبیعت باشند، بر ضرورت فرهنگ‌سازی و اصلاع رسانی مؤثر و کار آمد در این حوزه تاکید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.