کد مطلب: ۱۴۵۸۷۳

شاخص بورس به کانال ۸۰ هزار واحد صعود کرد

شاخص بورس به کانال ۸۰ هزار واحد صعود کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۴۲۶ واحد رشد و به کانال ۸۰ هزار واحد صعود کرد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 1115 میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 272 میلیارد تومان در 38 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 426 واحدی در ارتفاع 80 هزار و 162 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای پارسان، وغدیر و فخوز شد و در مقابل نمادهای معاملاتی بترانس، دعبید و رانفور با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به طوری که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 141 واحد، کل (هم‌وزن) 150 واحد، قیمت (هم‌وزن) 114 واحد و آزاد شناور 559 واحد افزایش یافتند و شاخص‌ بازار اول و دوم به ترتیب 294 و 959 واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 172 میلیون ورقه به ارزش 165 میلیارد تومان در 21 هزار نوبت، آیفکس 8.4 واحد رشد کرد و در ارتفاع 920 واحد قرار گرفت.

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تایدواتر خاورمیانه پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، عمومی فوق‌العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه، شرکت‌های سیمان داراب و تولیدی نورد آلومینیوم پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، دشت مرغاب، سایپاشیشه پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، دامداری تلیسه نمونه پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، قند نیشابور با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم و شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد پس از لغو مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام به تالار شیشه‌ای بازگشتند.

این گزارش می‌افزاید: نماد معاملاتی شرکت سیمان شمال به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات نیز در روز جاری متوقف شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.