کد مطلب: ۱۱۷۴۴۳

اعتراض اصناف به شهرداری

اعتراض اصناف به شهرداری

رئیس اتاق اصناف اراک گفت:شهرداری ها برای کسب درآمد به دنبال فروش واحدهای تجاری هستند که به ضرر اصناف است. جمشید زند در هفتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران درباره ورود شهرداری ها به بخش واحدهای تجاری گفت: اصناف؛ ویترین دولت ها هستند و چندین سال است که شهرداری ها به دلیل مشکلات

رئیس اتاق اصناف اراک گفت:شهرداری ها برای کسب درآمد به دنبال فروش واحدهای تجاری هستند که به ضرر اصناف است.
جمشید زند در هفتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران درباره ورود شهرداری ها به بخش واحدهای تجاری گفت: اصناف؛ ویترین دولت ها هستند و چندین سال است که شهرداری ها به دلیل مشکلات مالی واحدهای تجاری می فروشند که با سیاست های سازمان صنعت معدن تجارت مغایر است.
وی ادامه داد: سرانه واحدهای صنفی در کشور توسعه یافته 259 تا300 نفر است اما در کشور ما حدود 20 تا 25 نفر (یک واحد به ازای حدود 25 نفر) است.
زند به معاون اول رییس جمهور گفت: اکنون که زمان تصویب بودجه سالانه است، دستور دهید شهرداری ها بدنبال درامدهای دیگر باشند نه فروش های تجاری.
وی ادامه داد: در شورایعالی شهرسازی و کمسیون ماده 5 باید یکی از اعضای اصناف برای اعلام نظر حضور داشته باشند.
زند در ادامه تصریح کرد: سازمان های میادین شرح وظایفی از جمله ایجاد سردخانه، زیرساخت ها و … دارند اما به مباحث اقتصادی نیز ورود پیدا می کنند.
رئیس اتاق اصناف اراک ادامه داد: شهرداری ها در اغلب موارد ، نمایشگاه هایی برگزار می کنند که باید با مجوز اصناف صورت گیرد. زند گفت: متاسفانه در بسیاری از مجتمع ها؛ نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی حذف و به واحد تجاری تبدیل شده است.

*انتقال واحدهای تولیدی صنفی به شهرکهای صنعتی
علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران از انتقال واحدهای تولیدی صنفی به شهرکهای صنعتی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،وی در ادامه با اشاره به پرداخت نشدن تسهیلات تاسیس شهرکهای صنفی افزود: بین صنف و صنعت تعریف و روش راهبردی مناسبی وجود ندارد چرا باید از صنعت حمایت کرد اما واحدهای تولیدی کوچک را نادیده گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.