کد مطلب: ۱۳۸۹۲۰

صعود تاریخی ایران به جام جهانی فوتبال

صعود تاریخی ایران به جام جهانی فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران که تا پیش از این چهار بار به جام جهانی راه پیدا کرده بود، در دیدار با ازبکستان به پیروزی رسید تا برای پنجمین بار و دومین دوره متوالی به این رقابت بزرگ صعود کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که در پایان تیم ایران با برتری ۲ بر صفر صعود خود به جام جهانی را قطعی کرد.

سردار آزمون (۲۳) و مهدی طارمی (۸۸) برای ایران گل زدند.

شاگردان کارلوس کی‌روش در حالی به جام جهانی صعود کردند که چندین رکورد بر جای گذاشتند. این تیم بدون باخت و بدون گل خورده به جام جهانی صعود کرد. تیم ملی ایران برای پنجمین بار به جام جهانی رفت و برای دومین بار پیاپی صعود کرد که این هم یکی دیگر از رکوردهای شاگردان کی‌روش است.

در پایان، سردار آزمون، زننده اولین گل ایران در این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

تیم ملی ایران با این ترکیب به مصاف ازبکستان رفت: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، علی کریمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش (۴۴ وحید امیری)، مسعود شجاعی (۶۹ اشکان دژاگه)، مهدی طارمی (۸۹ رضا قوچان‌نژاد) و سردار آزمون.

دقایق حساس

قبل از شروع این دیدار اعضای دو تیم به خاطر حادثه تروریستی تهران و شهدای این حادثه یک دقیقه سکوت کردند.

دقیقه ۵: حرکت سریع و ترکیبی رضاییان و جهانبخش کرنری را به سود ایران به دست آورد و نتیجه این کرنر ضربه سر پورعلی‌گنجی بود که با فاصله به بیرون رفت.

دقیقه ۹: شوت سیدجلال حسینی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲ (گل اول ایران - سردار آزمون): حرکت در عمق زیبای بازیکنان ایران، سردار را در فرصت تک‌به‌تک قرار داد و آزمون با یک ضربه بغل پا توپ را از بین پاهای لوبانوف به گل تبدیل کرد.

دقیقه ۳۳: ضربه سعید عزت‌اللهی با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴: پاس کات‌بک علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید و ضربه بی‌دقت این بازیکن از کنار دورازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸ (اعلام پنالتی برای ایران): خطای پنالتی روی مهدی طارمی اعلام شد، مسعود شجاعی پشت این توپ قرار گرفت و توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۶۱: اشتباه مدافع ازبک باعث شد که آزمون در مقابل لوبانوف صاحب توپ شود اما ضربه او از کنار دروازه ازبکستان به اوت رفت.

دقیقه ۷۸: ضربه سر مهدی طارمی از کناره دروازه لوبانوف به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷ (گل دوم ایران - مهدی طارمی): کار ترکیبی مهدی طارمی و سردار آزمون در لب خط و پاس‌های پیاپی آنها، در نهایت با پاس در عمق آزمون به طارمی همراه شد و دریبل زیبا و بغل پای فنی او به زیبایی گل دوم ایران را به ثمر رساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.