کد مطلب: ۱۴۹۶۴۲

عراق و امارات پایبندی کمتری به توافق کاهش تولید دارند

عراق و امارات پایبندی کمتری به توافق کاهش تولید دارند

منابع آگاه اعلام کردند، تولید نفت عراق و امارات بر اساس منابع ثانویه که اوپک به آنها استناد می‌کند، حاکی از آن است که این دو کشور عربی به نسبت سایرین، کمتر پایبند توافق کاهش هستند.

منابع آگاه اعلام کردند، تولید نفت عراق و امارات بر اساس منابع ثانویه که اوپک به آنها استناد می‌کند، حاکی از آن است که این دو کشور عربی به نسبت سایرین، کمتر پایبند توافق کاهش هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند، در حالیکه پایبندی کشورها به توافق اوپک از اجرای آن تاکنون از سطح بالایی برخوردار بوده است، اما در این میان عراق و امارات متحده عربی به دلیل در پیش گرفتن اهداف نفتی خود از پایبندی به این توافق به نسبت کشورهای دیگر جا مانده‌اند.

بر اساس آمار منابع ثانوی که از نهادهای دولتی، بخش‌های صنعتی و مشاوره ای منتشر شده و اوپک از آنها برای رصد تولید نفت کشورها استفاد می‌کند، می‌توان به این نتیجه رسید که این دو کشور مهم تولیدکننده نفت تقریبا پایبندی کمتری را در مورد توافق اوپک از خود نشان داده‌اند.

این در حالی است که عراق و امارت هر دو به تعهد خود در مورد توافق کاهش تولید، تاکید می‌کنند و بر این باور هستند که کاهش تولید نفت آنها بیشتر از تعهد این دو کشور است؛ در حالیکه واقعیت گواه این مطلب نیست.

در همین حال مقامات رسمی صنعت نفت عراق می‌گویند که آمار منابع ثانوی همچنان برای ما مشکل‌آفرین هستند و عراق از خود پایبندی زیادی را نشان داده است.

از سوی دیگر وزیر انرژی امارات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد، امارات متحده عربی متعهد به کاهش تولید خود تا ۱۳۹ هزار بشکه در روز است و این روند را اعمال و ادامه خواهیم داد تا به تعهدات خود پایبند باشیم.

مقامات عراقی در مورد کاهش خود به طور رسمی اظهار نظر نکرده‌اند و فقط اعلام کرده‌اند که کشورشان به توافق کاهش به طور کامل پایبند است.

البته عراق به دلیل مبارزه با گروه‌های تروریستی و تامین مخارج خود در ابتدا مخالف کاهش تولید بود. ضمن اینکه عراق و امارات در سال‌های اخیر ظرفیت تولید خود را افزایش داده‌اند.

یک منبع نزدیک به اوپک گفت: در نشست کمیته فنی اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها که در هفتم و هشتم ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد، رسیدن به پایبندی ۱۰۰ درصدی در میان کشورها در مورد توافق اوپک، یک نیاز است.

امارات در ماه می تولید خود را به ۲ میلیون و ۹۸۱ هزار بشکه در روز افزایش داد که بیشتر از سطح از پیش تعیین‌شده آن از سوی اوپک یعنی ۲ میلیون و ۸۷۴ هزار بشکه در روز است. ضمن اینکه آمار تولید نفت عراق هم گویای این موضوع است که عراقی‌ها در تولید خود فراتر از سطح از پیش‌تعیین‌شده قدم برداشته‌اند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.