کد مطلب: ۱۵۱۹۷۵

عملکرد تولید ۵۷ مجتمع پتروشیمی

عملکرد تولید ۵۷ مجتمع پتروشیمی

تولید مجتمع های پتروشیمی تا پایان تیر ماه، در مجموع به بیش از ۱۸ میلیون و یکصد و نود و شش هزار تن رسید.

ظرفیت اسمی ۵۷ مجتمع پتروشیمی تا پایان امسال، حدود ۷۲ میلیون تن است که از میزان حدود ۶۰ میلیون تن در برنامه تولید واقعی قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عملکرد ۲۱ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر از ابتدای سال تا پایان تیر ماه، ۶ میلیون و پانصد و پنجاه و هفت هزار تن بوده؛ این در حالی است که ظرفیت اسمی سالانه مجتمع‌های پتروشیمی در ماهشهر ۲۵.۶ میلیون تن و برنامه تولید سال آن نیز ۲۱ میلیون تن برآورد شده است.

همچنین، عملکرد ۱۶ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می‌دهد، تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یادشده در حدود ۷ میلیون و نهصد و دو هزار تن بوده است. ظرفیت اسمی سالانه مجتمع‌های پتروشیمی در عسلویه ۳۲.۷ میلیون تن و برنامه تولید سال آن نیز در حدود ۲۶.۵ میلیون تن برآورد شده است.

بر پایه این گزارش، تولید واقعی ۲۱ مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی کشور در مدت زمان مذکور، در حدود ۳ میلیون و هفتصد و سی و شش هزار تن بوده؛ در حالی که ظرفیت اسمی سالانه مجتمع‌های پتروشیمی سایر مناطق کشور ۱۳.۷ میلیون تن و برنامه تولید سال آن نیز ۱۱.۴ میلیون تن برآورد شده است.

مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در تیر ماه امسال حدود ۴.۷ میلیون تن و عملکرد تولید از ابتدای سال تا پایان تیر ماه بیش از ۱۸ میلیون تن بوده است. میزان فروش داخلی صنعت پتروشیمی تا پایان تیر ماه نیز ۵۷۴۹.۴۵ هزار تن (به ارزش ۱۱۱۲۱۶.۲۶ میلیارد ریال) و میزان صادرات نیز ۷۱۸۸.۸۶ هزار تن (به ارزش ۳۴۹۶.۲۶ میلیون دلار) بوده است. در این بین بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با بیش از ۳۱۳ هزار تن و پتروشیمی نوری از نظر ارزش با بیش از ۹۱ میلیون دلار به خود اختصاص دادند.

همچنین در تیر ماه امسال پتروشیمی بندر امام با ۲۰۰.۷۳ هزار تن عرضه داخلی در صدر تامین‌کنندگان نیاز مصرف‌کنندگان داخلی قرار گرفت و پتروشیمی جم نیز از نظر ارزش با ۲.۹۱۷ میلیارد ریال رتبه نخست را در میان مجتمع‌های پتروشیمی به دست آورد.

بر اساس این گزارش، بالاترین عملکرد تولید در تیر ماه امسال را مجتمع‌های پتروشیمی بیستون، مهر، تخت جمشید، پلی‌پروپیلن جم، ارومیه، خراسان، کربن ایران، فرسا شیمی، تبریز، بوعلی سینا و لاله به خود اختصاص دادند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.