کد مطلب: ۱۳۴۶۲۰

فرابورس در هفته چهارم اردیبهشت ۹۶

فرابورس در هفته چهارم اردیبهشت 96

شاخص کل فرابورس ایران در ارتفاع 916 واحد قرار گرفت، در حالی که نسبت به روز مشابه هفته سوم اردیبهشت با 9 واحد کاهش همراه شده بود.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، در هفته چهارم اردیبهشت 96 در فرابورس ایران، یک هزار و 127 میلیون ورقه به ارزش پنج هزار و 999 میلیارد ریال در 115 هزار نوبت معاملاتی، مورد معامله قرار گرفت.

در هفته گذشته، در بازارهای اول و دوم 513 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 538 میلیارد ریال معامله شد. سه تابلو معاملاتی بازار پایه 592 میلیون سهم به ارزش 894 میلیارد ریال را نشان داد. حجم مبادلات در این بازار نسبت به هفته پیش با پنج درصد کاهش رو‌به‌رو بود، در مجموع ارزش معاملاتی این بازار رشد دو درصدی را تجربه کرد.

در بازار ابزارهای نوین مالی رشد 15 درصدی حجم و کاهش 11 درصدی ارزش مبادلات را در مقایسه با هفته سوم اردیبهشت ماه تجربه کرد؛ در مجموع در این بازار 21 میلیون ورقه به ارزش سه هزار و 555 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در این هفته اوراق بدهی با سه میلیون ورقه به ارزش سه هزار و 102 میلیارد ریال توانست در میان سایر بازارهای مالی در صدر تقاضا قرار بگیرد.

رتبه‌های دوم و سوم در بازار مالی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن اختصاص پیدا کرد.

لازم به ذکر است در هفته گذشته، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله رشد 48 درصدی در حجم و رشد 23 درصدی در ارزش مبادلات را نسبت به هفته سوم تجربه کردند.

ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت شامل، گروه اطلاعات و ارتباطات در مقام نخست با داشتن 15 درصد از سهم کل، رتبه‌های دوم تا چهارم نیز به ترتیب گروه‌های فلزات اساسی؛ انبوه‌سازی، املاک و مستغلات و پیمانکاری صنعتی اختصاص پیدا کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.