کد مطلب: ۱۴۳۴۱۶

معاون دریایی سازمان بنادر خبر داد:

فعالیت ۱۰ هزار نفر در ناوگان اقیانوسی ایران

فعالیت ۱۰ هزار نفر در ناوگان اقیانوسی ایران

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در ناوگان اقیانوس‌پیمای ایران بیش از ۱۰ هزار نفر فعال هستند، اعلام کرد: در راستای بهبود شرایط این نیروها سند هویت دریانوردان در دست طراحی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد راستاد در مراسم روز جهانی دریانوردی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک‌ونیم میلیون نفر در جهان در حوزه صنعت دریایی فعالیت می‌کنند که ایران نیز در بین تمام کشورهای فعال به عنوان یکی از کشورهای پرسابقه و پرنفوذ به حساب می‌آید.

وی با اشاره به آمارهای بالای اقتصادی حوزه دریایی در سراسر جهان توضیح داد: بر اساس آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۱۰ میلیارد تن کالا معادل چهار تریلیون دلار در صنعت دریایی جهان جابه‌جا شده است که رقم بسیار بالایی محسوب شده و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در آینده نیز به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در این راستا و به منظور آماده‌سازی هر چه بیشتر نیروهای فعال در عرصه دریایی سند هویت دریانوردان در دست آماده‌سازی است که در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.

راستاد با بیان این که ایران توانسته جایگاه قابل توجهی در عرصه دریایی جهان پیدا کند، خاطرنشان کرد: در این راستا برای اولین بار طراحی و بازنگری سند همزیستی بنادر به ایران تفویض شده که می‌تواند گامی مهم در مسیر گسترش نفوذ کشور در عرصه دریایی باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.