کد مطلب: ۱۴۴۴۷۴

افزایش قیمت جهانی نفت

افزایش قیمت جهانی نفت

به دنبال خبر منتشرشده از سوی آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا که پیش‌بینی خود از تولید نفت آمریکا را در سال 2018 کاهش داد، قیمت جهانی نفت 1.5 درصد بالا رفت.

به دنبال خبر منتشرشده از سوی آژانس اطلاعات انرژی آمریکا که پیش‌بینی خود از تولید نفت آمریکا را در سال 2018 کاهش داد، قیمت جهانی نفت بالا رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، نفت برنت امروز با 76 سنت افزایش، معادل 1.6 درصد به قیمت 48.28 دلار در بازار جهانی معامله شد.

قیمت نفت وست‌ تگزاس اینترمدیت هم با 78 سنت افزایش، معادل 1.7 درصد به 45.82 دلار رسید.

یک تحلیل‌گر بازار نفت اعلام کرد: افزایش قابل توجه قیمت نفت به این دلیل است که آژانس اطلاعات انرژی آمریکا شب گذشته پیش‌بینی خود را از تولید نفت آمریکا در سال 2018 کاهش داد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی موسسه نفت آمریکا API، ذخایر نفت آمریکا در هفته اول ماه جولای با 8.1 میلیون بشکه کاهش به 495.6 میلیون بشکه رسید.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده همچنین پیش‌بینی کرده است که در سال 2018، تولید نفت خام آمریکا با 570 هزار بشکه افزایش به 9.9 میلیون بشکه برسد.

این در حالی است که این مرکز پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود، افزایش تولید نفت آمریکا در سال آینده 680 هزار بشکه در روز خواهد بود.

گفتنی است، حجم تولید نفت در آمریکا در سال اخیر 9.3 میلیون بشکه در روز بوده است.

از سوی دیگر به رغم تعهد اوپک برای کاهش تولید از ژانویه تا مارس 2018، عرضه از سوی این گروه بالا مانده است.

صادرات نفت از اوپک در ژوئن گذشته 25.92 میلیون بشکه در روز بوده است که 450 هزار بشکه در روز بیشتر از ماه می و 1.9 میلیون بشکه در روز بالاتر از مدت مشابه در سال گذشته بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.