کد مطلب: ۱۲۵۷۵۱

قیمت نفت ۱.۶ درصد افت کرد

قیمت نفت 1.6 درصد افت کرد

قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز ۸۲ سنت، معادل ۱.۶ درصد افت کرد و به ۵۱ دلار و ۳۷ سنت رسید. به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران همچنان نگران این مسئله هستند که کاهش تولید های اوپک و غیر اوپکی ها هنوز مازاد عرضه جهانی نفت را کاهش نداده، قیمت نفت روز

قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز ۸۲ سنت، معادل ۱.۶ درصد افت کرد و به ۵۱ دلار و ۳۷ سنت رسید.
به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران همچنان نگران این مسئله هستند که کاهش تولید های اوپک و غیر اوپکی ها هنوز مازاد عرضه جهانی نفت را کاهش نداده، قیمت نفت روز جمعه بار ددیگر کاهش یافت و به پایین ترین رقم ها در 3 ماه گذشته رسید.

قیمت نفت خام آمریکا از روز سه شنبه به این طرح جدود 9 درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش قیمت سه روزه از فوریه 2016 بوده است. چشم انداز افزایشی ای که در چند ماه اخیر بر بازار حاکم بوده، به دلیل ارقام بالای ذخایر نفت خام آمریکا تضعیف شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 79 سنت، معادل 1.6 درصد کاهش به 48 دلار و 49 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز 82 سنت، معادل 1.6 درصد افت کرد و به 51 دلار و 37 سنت رسید.

قیمت ها در اوایل هفته پس از آنکه یک افزایش قابل توجه دیگر در حجم ذخایر نفت خام آمریکا گزارش شد، شروع به کاهش کرد. روز جمعه، موسسه بیکر هاگز اعلام کرد، میزان سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته اخیر باز هم افزایش داشته است.

گین مک گیلیان، تحلیلگر بازار نفت گفت: «کاهش تولید های تعهد شده توسط تولید کنندگان جهان به صورت واقعی نتوانسته میزان ذخایر را کاهش دهد.»

به گزارش تسنیم، روز پنجشنبه، قیمت نفت خام آمریکا برای اولین بار از ماه دسامبر به زیر 50 دلار رسید. تولید کنندگان عمده نفت نظیر عربستان و امارات ابراز نگرانی کرده اند که احیای صنعت نفت شیل آمریکا موجب خنثی کردن تلاش های آنها برای کاهش عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارش بیکر هاگز، شرکت های حفاری آمریکایی در هفته اخیر 8 سکوی دیگر به تعداد سکوهای خود اضافه کرده اند و کل سکوها را به 617 مورد رسانده اند که بالاترین رقم از سپتامبر 2015 تاکنون است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.