کد مطلب: ۱۲۸۸۳۵

مجسمه شیر سنگی در میدان حسن‌آباد نصب می‌شود

مجسمه شیر سنگی در میدان حسن‌آباد نصب می‌شود

شهردار منطقه ۱۱ تهران از نصب مجسمه «برد شیر» اهدایی قوم بختیاری به خانواده شهدای آتش‌نشان شهر تهران؛ در میدان حسن‌آباد، مقابل نخستین ایستگاه آتش‌نشانی شهر تهران در هفته آینده خبر داد. به گزارش تجارت نیوز، نصراله آبادیان ضمن اعلام این خبر به پیشینه فرهنگی مجسمه «برد شیر» یا همان شیر سنگی در بین قوم

شهردار منطقه ۱۱ تهران از نصب مجسمه «برد شیر» اهدایی قوم بختیاری به خانواده شهدای آتش‌نشان شهر تهران؛ در میدان حسن‌آباد، مقابل نخستین ایستگاه آتش‌نشانی شهر تهران در هفته آینده خبر داد.
به گزارش تجارت نیوز، نصراله آبادیان ضمن اعلام این خبر به پیشینه فرهنگی مجسمه «برد شیر» یا همان شیر سنگی در بین قوم بختیاری اشاره کرد و گفت: اين «بردشير» نمايه‌ای انتزاعی از شير و نماد شجاعت، مردانگی، جوانمردی، فداکاری و از خودگذشتگی در فرهنگ بختياری است و برجسته‌ترين نماد هويتی بختياری‌هاست که بار تاريخ پرعظمت اين قوم را بر دوش می‌کشد.
شهردار منطقه ۱۱ افزود: شیر سنگی هفته آینده طی مراسمی با حضور خانواده شهدای آتش‌نشان و جمعی از مسئولین در میدان حسن‌آباد مقابل نخستین ایستگاه آتش‌نشانی شهر تهران در کنار مجسمه آتش‌نشان‌ها نصب خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون مجسمه برد شیر در ایستگاه آتش‌نشانی حسن‌آباد است و اداره زیباسازی منطقه در حال ساخت سکویی برای مجسمه است.
بر اساس این گزارش سنگ خام این مجسمه از معادن زاگرس بختياری (نزديک مسجدسليمان) استخراج و در شهرکرد توسط هنرمند «علی نوذری» یکی از تنديس‌سازان بختياری ساخته و پرداخته شده است. ارتفاع اين تنديس شيرانه ۱/۰۵، طول آن ۱/۹۰ متر، عرض گُرده شير ۵۰ سانتيمتر و وزن آن حدود ۳ تن است.
این اقدام با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، انجمن فرهنگی بختیاری‌های مقیم تهران و شهرداری منطقه ۱۱ انجام و روز یکشنبه سوم اردیبهشت مجسمه شیر سنگی در میدان حسن‌آباد نصب خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.