کد مطلب: ۱۳۲۳۵۷

مجلس زمینه احیای «کارت سوخت» را فراهم کرد

مجلس زمینه احیای «کارت سوخت» را فراهم کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی، زمینه احیا و استفاده مجدد از کارت هوشمند سوخت در جایگاه‌های عرضه بنزین و گازوئیل را فراهم کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز طرح اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را که پیش از این یک فوریت آن به تصویب رسیده بود، در دستور کار قرار دادند و پس از بحث و بررسی از سوی موافقان و مخالفان، کلیات و جزئیات آن را به تصویب رساندند.

هدف از این طرح که پیش از این با امضای ۱۲۷ نماینده ارائه شده است، زمینه‌سازی برای استفاده مجدد از کارت سوخت برای عرضه بنزین با هدف شفافیت عرضه سوخت و جلوگیری از قاچاق آن است.

بر اساس این مصوبه، ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب ۱۸ آذرماه ۱۳۸۶ در یک بخش اصلاح می‌شود؛ بر اساس این اصلاحیه، «دولت مکلف است در جهت توسعه حمل و نقل درون شهری و برون‌شهری کشور و مدیریت بر مصرف سوخت، نسبت به بهینه‌سازی مصرف انرژی (از طریق عرضه بنزین و گازوئیل) در بخش‌ حمل و نقل با استفاده از کارت هوشمند سوخت و خروج بنزین و گازوئیل از سبد حمایتی، حداکثر از ابتدای سال ۱۳۹۱ اقدام کند.»

پیش از این اصلاحیه، در ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت آمده بود که دولت مکلف است نسبت به بهینه‌سازی مصرف انرژی از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش‌های حمل و نقل، صنعت و کشاورزی «با اولویت» کارت هوشمند سوخت اقدام کند.

نمایندگان در بخش دیگری از این مصوبه، با الحاق یک تبصره به شرح زیر به ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت موافقت کردند؛

«دولت مجاز است به منظور ترغیب مصرف‌کننده به استفاده از کارت هوشمند سوخت مختص هر خودرو، از سیاست‌های انگیزشی در چارچوب قوانین و مقررات استفاده کند.»

این طرح با ۱۲۱ رأی موافق، ۵۲ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.