کد مطلب: ۱۴۵۸۴۸

مخالفت مرغداران با نرخ تنظیم بازاری جوجه یک‌روزه

مخالفت مرغداران با نرخ تنظیم بازاری جوجه یک‌روزه

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: کارگروه تنظیم بازار هر قطعه جوجه یک‌روزه را یک‌هزار و ۷۰۰ تومان تعیین کرده که مرغداران نسبت به این قیمت معترض و معتقد به این هستند که نرخ مصوب باید کمتر از این عدد و رقم باشد.

محمد یوسفی به رادیو گفت: در حال حاضر نرخ جوجه یک‌روزه نباید بیشتر از یک هزار و 400 تومان باشد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی افزود: وزارت جهاد کشاورزی قیمت تمام‌شده هر قطعه جوجه یک‌روزه را کمتر از یک‌هزار و 220 تومان تعیین کرده بنابراین نرخ این نهاده نباید بالاتر از یک‌هزار و 400 تومان باشد.

وی اظهار داشت: قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه اوائل سال گذشته یک هزار تا یک هزار و 200 تومان بوده در حالی که هم اکنون به دو هزار و 500 تومان رسیده است.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: متاسفانه از هشت ماه گذشته تا کنون هر قطعه جوجه یک‌روزه دو هزار و 500 تومان کمتر نبوده است.

وی افزود: کارگروه تنظیم بازار هر قطعه جوجه یک‌روزه را یک هزار و 700 تومان تعیین کرده که مرغداران نسبت به این قیمت معترض و معتقد به این هستند که نرخ مصوب باید کمتر از این عدد و رقم باشد.

یوسفی با اشاره به این جمله که واحدهای مرغ مادر از نرخ مصوبه کارگروه تنظیم بازار تمکین نمی‌کنند، گفت: این واحدها فاکتور یک‌هزار و 700 تومانی برای خریداران جوجه یک‌روزه صادر می‌کنند ولی در برابر نهاده مزبور را به قیمت مصوب در اختیار مرغداران قرار نمی‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین حجم جوجه یک‌روزه به دلیل نداشتن نام و نشان مشخص (نوع معامله) از سوی واسطه‌ها به بازار عرضه می‌شود.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی بیان داشت: واحدهای مرغ مادر و تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه عرضه‌کنندگان و پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی متقاضیان این نهاده تولید در کشور هستند.

وی یادآور شد: با توجه به صدور بیش از اندازه مجوز ایجاد ظرفیت پرورش مرغ گوشتی طی سنوات گذشته تقاضا برای جوجه یک‌روزه امروز در کشور بسیار زیاد شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.