کد مطلب: ۱۱۹۹۰۴

معرفی معامله گران ارز به سازمان امور مالیاتی

معرفی معامله گران ارز به سازمان امور مالیاتی

 بانک مرکزی با هدف برخورد با فعالیت های سوداگرانه در بازار ارز، فهرست صرافی های متخلف را به نیروی انتظامی اعلام کرد و نام خریداران و فروشندگان عمده ارز را نیز برای بررسی به سازمان امور مالیاتی می فرستد. به گزارش تارنمای بانک مرکزی، معاون نظارتی بانک مرکزی از برخورد قانونی نیروی انتظامی با صرافی

بانک مرکزی با هدف برخورد با فعالیت های سوداگرانه در بازار ارز، فهرست صرافی های متخلف را به نیروی انتظامی اعلام کرد و نام خریداران و فروشندگان عمده ارز را نیز برای بررسی به سازمان امور مالیاتی می فرستد.
به گزارش تارنمای بانک مرکزی، معاون نظارتی بانک مرکزی از برخورد قانونی نیروی انتظامی با صرافی های غیرمجاز خبر داد و گفت: پرونده صرافی‌های متخلف برای رسیدگی به مرجع مرتبط ارجاع و در نامه‌ای به فرماندهی نیروی انتظامی نام صرافی‌های غیرمجاز برای برخورد قانونی اعلام شده است.
«فرشاد حیدری» افزود: پس از نظارت‌های سوی بانک مرکزی و نیز پایش عملیات خرید و فروش، نام اشخاصی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم عملیات خرید و فروش عمده ارز را انجام می دهند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و حسب مورد، پس از رسیدگی، برگه تشخیص مالیات برای آنها صادر می شود.
حیدری گفت: مولفه‌های اقتصاد کلان کشور در سال‌ جاری، مثبت ارزیابی می‌شود و براساس شاخص‌های اقتصاد کلان کشور، قیمت برابری ریال برابر سایر ارزها نباید از نوسان شدید چند روزهای گذشته برخوردار باشد.
وی ادامه داد: بنابراین نوسان های هفته های گذشته بیشتر با مقاصد سوداگرانه رخ داده است.
به گفته وی، منابع ارزی کشور از کفایت لازم برای تامین ارز واردکنندگان کالا و خدمات برخوردار است و امکان تامین ارز از طریق مجاری قانونی وجود دارد.
حیدری اضافه کرد: شبکه بانکی کشور با توجه به گشایش‌های به وجود آمده باید زودتر خود را با شرایط جدید منطبق کند تا واردات کشور به نرخ بازار نیز بتواند از طریق گشایش اعتبار اسنادی و از مبادی قانونی وارد کشور شود.
به گزارش ایرنا، با توجه به نوسان های پیش آمده در نرخ برابری ریال برابر سایر ارزها، بانک مرکزی بر عملیات خرید و فروش ارز در صرافی‌ها در هفته های گذشته، کنترل و نظارت کرده است.
صرافی‌ها باید عملیات خرید و فروش ارز را به صورت کامل در سامانه نظارت ارز «سنا» ثبت کنند.
بانک مرکزی دو روز پیش در اطلاعیه ای از فعالان اقتصادی دعوت کرد برای تامین ارز مورد نیاز خود، به بانک های دارای مجوز فعالیت ارزی مراجعه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عزیزاله آبادی

    فقط تهدید نشود اجرا شود.
    سوال این است که چرا تا الان اجرا نشده…. ایا اینها افراد محروم و بدبختی هستند که معافیت مالیاتی دارند یا….