کد مطلب: ۶۵۵۸۳

نوسازی ۴۵ درصد بافت فرسوده منطقه ۸

نوسازی 45 درصد بافت فرسوده منطقه 8

شهردار منطقه 8 شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار «تهران سما» درباره بافت فرسوده موجود در منطقه گفت: مساحت بافت فرسوده در منطقه 8 نزدیک 150 هکتار است که حدود 45 درصد آن بعد از اخذ جواز و تخریب و نوسازی، بازسازی شده است.بهمن نوری، کمک‌های شهرداری در بحث بافت فرسوده به مردم

6fcb2f62a62600de2cf0213b73f5813d_XL.jpg شهردار منطقه 8 شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار «تهران سما» درباره بافت فرسوده موجود در منطقه گفت: مساحت بافت فرسوده در منطقه 8 نزدیک 150 هکتار است که حدود 45 درصد آن بعد از اخذ جواز و تخریب و نوسازی، بازسازی شده است.
بهمن نوری، کمک‌های شهرداری در بحث بافت فرسوده به مردم را در سه قالب برشمرد و آنها را اینگونه نام برد: یک در قالب بخش نامه و مصوباتی که به مناطق 22گانه ابلاغ می‌شود دیگری در قالب دفاتر نوسازی که مستقیم زیر نظر سازمان نوسازی شهر تهران اداره می‌شود و قالب سوم در حد کمک و مساعدت‌هایی است که منطقه توانایی انجام آن را دارد.
وی درباره دسترسی مردم به دفاتر نوسازی که زیر نظر سازمان نوسازی شهرداری تهران است تصریح کرد: این دفاتر نیروهایی دارند که در فضای بافت فرسوده حضور دارند. این افراد هم مالکین را به تجمیع تشویق می‌کنند و هم کمک‌هایی را برای آنها در نظر گرفتند مثل اجرای کارهای اداری، اجرای رایگان بخشی از نمای ساختمان که همین کارها از مراجعه ارباب رجوع به شهرداری کم می‌کند.
شهردار منطقه 8 با اشاره به اینکه بیشترین سطح بافت فرسوده منطقه 8 در ناحیه 2 و 3 است تاکید کرد: این ناحیه شامل محدوده سبلان از غرب، دماوند از جنوب، از شمال رسالت و از شرق شامل خیابان نظام آباد می‌شود.
نوری، کمک‌های منطقه در جهت نو شدن بافت فرسوده را این چنین مطرح کرد: در شورای معماری در جهت تامین پارکینگ بیشتر، تشویق مردم به تجمیع و بازسازی، امکان ساخت صد در صد بنا در ریزدانه‌ها و پیشروی، مساعدت‌هایی را انجام می‌دهیم، البته این یاری برای تجمیع بیش از دو واحد است.
به گزارش تهران سما، شهردار منطقه 8 ضمن تاکید بر این نکته که این کمک‌ها تاثیر بسیار زیادی در بازسازی بافت فرسوده دارد خاطر نشان کرد: این کمک‌ها که در حد اختیارات شهردار و معاونان شهردار منطقه است، کمک به سزایی در بازسازی بافت فرسوده منطقه داشته است. با این کمک‌ها مردم ترغیب و راغب به بازسازی شدند و گاه دیده شده حتا تا 5 قطعه هم تصمیم به تجمیع گرفتند.
نوری ضمن اشاره به مصوبه طرح تفضیلی جدید اذعان کرد: صدور پروانه برای زمین‌های زیر 50 متر طبق سند مقدور نیست. بنابراین قطعاتی که متراژ زیر 50 متر دارند ریزدانه نامیده می‌شوند، اما ریزدانه بافت فرسوده شرایط خاص دارد که درهم تنیدگی یکی از آنهاست.
وی با اشاره به اینکه اجبار قانونی برای افرادی که حاضر به نوسازی و تجمیع نیستند وجود ندارد اظهار کرد: از نظر قانونی چنین امکانی نداریم و هیچ اهرم فشاری برای این موضوع تعبیه نشده است. ضمن اینکه این کار بودجه زیادی می‌خواهد و بستر قانونی آن باید فراهم شود. به گفته نوری، قوه قضاییه و قوه مقننه باید تشریک مساعی کنند تا دست شهرداری در این موضوع بازتر شود.
شهردار منطقه 8 در پایان با تاکید بر استقبال شهرداری بر نوسازی بافت فرسوده گفت: شخص شهردار تهران خیلی اصرار دارند که مصوباتی با مسئولیت خودتان اعمال کنید که بافت‌های فرسوده احیا شوند اما اگر بستر قانونی فراهم نشود دست ما در اجرای طرح بسته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.