کد مطلب: ۱۴۷۰۶۱

معاون صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:

نیمی از صادرات غیرنفتی کشور از مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود

نیمی از صادرات غیرنفتی کشور از مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: نیمی از صادرات غیرنفتی کشور از مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود.

علی اسماعیلی در نشست بررسی مشکلات و موانع صادراتی در حوزه مالی و بانکی که سوم مرداد با حضور علی صالح‌آبادی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به برخورداری استان کرمانشاه از مرز مشترک طولانی با کشور عراق، اظهار کرد: در حال حاضر 50 درصد صادرات غیرنفتی کشور از مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، اسماعیلی با اشاره به زمزمه‌های نابودی داعش در عراق و سوریه اظهار کرد: در این صورت به زودی بازسازی عراق و سوریه آغاز می‌شود و این می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی استان حائز اهمیت باشد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به نقش قابل توجه تسهیلات بانکی در افزایش صادرات، افزود: بانک توسعه صادرات با دادن تسهیلات به تجار می‌تواند در افزایش سطح صادرات از مرزهای این استان گام‌های مهمی را بردارد.

یوسف حیاتی، رئیس بانک توسعه صادرات استان کرمانشاه نیز در این نشست توسعه صادرات را نیازمند نگاه ویژه دانست و افزود: این مهم در سایه همدلی و همراهی دو بخش دولتی و خصوصی تحقق خواهد یافت.

حیاتی با یادآوری پیشگام بودن بخش خصوصی در تمامی کشورهای توسعه‌یافته، افزود: معتقدم بخش خصوصی باید تقویت و ورود جدی به موضوع اقتصادی داشته باشد و بانک‌ها می‌توانند با دادن تسهیلات به تقویت بخش خصوصی کمک کنند. تلاش خواهیم کرد تا شرایط را تا حد امکان برای دریافت تسهیلات توسط مشتریان خوش‌نام و با سابقه خود تسهیل کرده و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.