کد مطلب: ۱۴۰۵۲۶

هواپیمایی قطر پروازهای بیشتری به مقصد شهرهای ایران برقرار می‌کند

هواپیمایی قطر پروازهای بیشتری به مقصد شهرهای ایران برقرار می‌کند

مدیرعامل شرکت قطر ایرویز گفت، مقصدهای جدیدی را در ایران به فهرست مقصدهای خودمان اضافه خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه خبری ای‌تی‌دبلیو آنلاین، اکبر الباکر، مدیرعامل شرکت قطر ایرویز احتمال لغو قراردادهای خرید هواپیماهای جدید توسط این شرکت بعد از تحریم‌های هوایی وضع‌شده علیه قطر توسط 4 کشور عربی همسایه را رد کرد و گفت این شرکت شروع به انتقال ظرفیت پروازی خود به مقصدهای جدید خواهد کرد.

اکبر الباکر در نمایشگاه هوایی پاریس گفت: «ما همچنان به مقداری زمان نیاز داریم، اما خیلی زود پروازها را جابجا خواهیم کرد.» وی افزود، شرکت قطر ایرویز قصد دارد مقصدهای پروازی جدیدی نظیر اسکوپیه مقدونیه، لیوبلیانا اسلوونی، سارایوو بوسنی و هرزگوین و مقصدهای جدیدی در ایران را به فهرست مقصدهای خود اضافه کند تا از ظرفیت هواپیماهای پهن‌پیکری که در نتیجه تحریم آزاد شده‌اند، در سایر خطوط بهره ببرد. شرکت قطر ایرویز همچنین به رغم طولانی‌تر شدن پروازهایش به دلیل بسته شدن حریم هوایی کشورهای منطقه به روی هواپیماهای قطری، قصد دارد در ماه ژانویه پروازهایی به مقصدهای طولانی در آمریکای جنوبی از جمله ریودوژانیروی برزیل و سانتیاگوی شیلی راه‌اندازی کند. در حال حاضر پروازها از قطر به مقصد برزیل به دلیل بسته بودن حریم هوایی کشورهای همسایه به روی قطر 2 ساعت طولانی‌تر از گذشته شده است.

الباکر تاکید کرد، هیچ کشوری حق ندارد حریم هوایی را مسدود کند و اقدام این 4 کشور به منزله نقض «موافقت‌نامه ترانزیت هوایی» به شمار می‌رود. وی همچنین از سازمان هوانوردی بین‌المللی (ایکائو) به دلیل بی عملی‌ای که در طی دو هفته گذشته در قبال نقض آشکار حقوق بین‌الملل و قواعد خود ایکائو از خود بروز داده انتقاد کرد. الباکر افزود، این بستن حریم هوایی «یک عمل غیرقانونی بی‌سابقه» است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.