کد مطلب: ۱۲۰۰۰۴

ورود صندوق امید برای حمایت از صنایع دستی و گردشگری

ورود صندوق امید برای حمایت از صنایع دستی و گردشگری

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی روحیه جهادی می‌خواهد، افزود: مدیران استان‌ها باید با رویکرد جهادی حرکت کنند. اگر سرعت و تحرک کافی نداشته باشیم به اهداف اقتصاد مقاومتی دست نخواهیم یافت. به گزارش تجارت

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی روحیه جهادی می‌خواهد، افزود: مدیران استان‌ها باید با رویکرد جهادی حرکت کنند. اگر سرعت و تحرک کافی نداشته باشیم به اهداف اقتصاد مقاومتی دست نخواهیم یافت.

به گزارش تجارت نیوز، دکتر زهرا احمدی‌پور که پیش از این به عنوان معین هیئت دولت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان منصوب شده بود، با سفر به این استان، در جلسه استانداری همدان حضور یافت و تاکید کرد: موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی باید با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود.

معاون رئیس جمهوری در ابتدای این جلسه با اشاره به وجود صنایع دستی سفال در سالن جلسات استانداری همدان، از این حرکت استانداری تقدیر کرد و در این باره گفت: حمایت از تولیدات صنایع دستی می‌تواند زمینه ساز رونق اقتصادی شود و اقدامی بسیار قابل قبول است.

احمدی‌پور در ادامه افزود: امیدوارم این نگاه به سایر دستگاه‌ها نیز تسری یابد چرا که این اقدامات موجب افزایش انگیزه روحیه تولیدکنندگان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌ بخش‌های مختلف در راستای اقتصاد مقاومتی باید انجام شود، تصریح کرد: درون‌زا و پایدار بودن در زمینه اقتصاد مقاومتی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مدیران استانی قرار گیرد.
دکتر احمدی‌پور در این جلسه بعد از شنیدن گزارش‌های مربوطه گفت: شش مصوبه جلسه قبل برای آقای جهانگیری به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال شده و مابقی مراحل به طور خودکار بر اساس پیشرفت پروژه طی خواهد شد.

در این جلسه همچنین کردان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گزارشی در خصوص پیگیری مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان در روستای کردآباد ارائه کرد وتوضیح داد: با اجرای مصوبات و برنامه ریزی‌های مشخص اقتصاد مقاومتی در این استان می‌توان امیدوار بود در آینده نزدیک یک بیکار هم نخواهیم داشت و این قابلیت را داریم که برای ۲۰۰ نفر نیروی کار مازاد در این روستا، اشتغال زایی کنیم.

وی هم چنین توضیحاتی را در خصوص شرکت‌های دانش بنیاد و تولید محصولات مختلف در این روستا ارائه کرد.

دکتر احمدی‌پور دراین جلسه بعد از استعماع گزارش مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان توصیه‌های لازم برای تسریع برنامه ریزی‌های موفقیت آمیز در روستای کردان به سایر روستاهای استان همدان ارائه کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این باره گفت: گزارش بسیار خوبی است و اقدامات مناسبی در این روستا انجام شده است و می‌توان زنجیره‌ای از روستاهای استان همدان را در قابل این برنامه‌ها مورد تورجه قرار داد.

وی گفت: حال که در روستای کرد آباد بیکار نداریم می‌توان زنجیره آموزش را به دیگر روستاهای استان که دارای نیروی کار هستند، ادامه داد.

وی افزود: خوشه پوشاک کرد آباد یکی از تجارب موفق در استان همدان است که می‌توان این خوشه را در خارج از روستا و در روستاهایی که نیروی کار دارند ادامه داد تا بتوان این روند را تقویت کرد.
وی افزود: همدان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی به صورت برنامه محور حرکت کرده و پروژه‌ها منظم‌تر از گذشته در حال انجام است.
ورود صندوق امید برای حمایت از صنایع دستی و گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: صندوق کار آفرینی امید برای حمایت از صنایع دستی ورود پیدا کرده است و در هفته گذشته با مدیرعامل صندوق امید جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد. اگر در استان‌ها مشکلات و موانعی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی وجود دارد می‌توان از صندوق امید کمک گرفت و با دریافت تسهیلات ارزان قیمت از این صندوق، همه هنرمندان صنایع دستی زیر پوشش آن حمایت شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آن جلسه باید فروشگاه صنایع دستی در همه شهر‌ها راه اندازی شود، افزود: مدیرعامل صندوق برای کمک به این موضوع اعلام آمادگی کرده است.

محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص پیگیری مصوبات ستاد اقتصادی در این استان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در استان همدان با روحیه جهادی دنبال می‌شود.

وی گفت: استان همدان این لیاقت را دارد که در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در جایگاه نخست قرار گیرد چراکه برنامه‌های مرتبط با ستاد اقتصاد مقاومتی در این استان و با سرعت و جدیت تمام در حال پگیری است.

یادآور می‌شود، در این جلسه هم چنین تعدادی از اعضاء جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و گزارش‌های خود پرداختند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.