خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۱۰۲

وزارت نیرو دست یاری به سمت بانوان دراز کرد

وزارت نیرو دست یاری به سمت بانوان دراز کرد

درحالی که چندسال است دولت به‌طور مستمر از ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع و خانه‌ها صحبت می‌کند، بخش قابل توجهی از مصرف آب و برق در منازل توسط بانوان قابل مدیریت است، موضوعی که در کانون توجه وزارت نیرو نیز قرار گرفته است.به همین منظور روز گذشته تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاون امور زنان

961ab3f9b385c3cbaee172769dac7044_XL.jpg درحالی که چندسال است دولت به‌طور مستمر از ضرورت مدیریت مصرف انرژی در صنایع و خانه‌ها صحبت می‌کند، بخش قابل توجهی از مصرف آب و برق در منازل توسط بانوان قابل مدیریت است، موضوعی که در کانون توجه وزارت نیرو نیز قرار گرفته است.به همین منظور روز گذشته تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت نیرو با رویکرد فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و برق بین خانواده‌ها با محوریت بانوان و رویکرد اقتصاد مقاومتی به امضا رسید.معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر نقش زنان در بحث بحران آب گفت: بدون حضور نیمی از جمعیت کشور نخواهیم توانست گام‌های موثری در زمینه بهینه‌سازی مصرف منابع آب و برق برداریم. شهیندخت مولاوردی
وی در ادامه گفت: در این راستا به این نتیجه رسیدیم که تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو منعقد کنیم و از پتانسیل زنان جامعه در جهت مدیریت مصرف بهره‌مند شویم.
مولاوردی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت نیرو امضا شد، در چارچوب برنامه پنجم توسعه و ماده 230 قانون و با توجه به اینکه، بحران آب یکی از موضوعات خاص کشور است، قرار شد در این راستا طبق تعهدات طرفین از ظرفیت و توان زنان جامعه و نقش موفق آنان در حوزه مدیریت مصرف استفاده شود.
وی با اشاره به نقش موفق زنان در تحقق سیاست‌های کلی در مدیریت مصرف و اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان و و درون‌زا بودن، قدم‌های موثری در راستای اصلاح الگوی مصرف و مدیریت انرژی برداشته شده است، گفت: در این راستا کمیته مشترکی خواهیم داشت که طبق یکی از بندهای آن، نمایندگانی از دو طرف بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه و تعهدات دو طرف نظارت خواهند کرد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده یکی از راهبردهای دولت یازدهم را عدالت جنسیتی بین زنان و مردان دانست و افزود: تسهیلاتی برای زنان در نظر گرفته شده تا ضمن اینکه به مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌رسند، بتوانند
وظایف اجتماعی و خانوادگی خود را نیز به‌خوبی انجام داده و از امنیت شغلی برخوردار باشند.
وی در پایان تصریح کرد: آنچه باعث شد تا با وزارت نیرو تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم، بحث بحران آب و نقش زنان در جامعه و خانواده بود که می‌تواند بدون توجه به ظرفیت و توانی که در این حوزه وجود دارد، در این راه به دولت کمک کند و یقین داریم بدون حضور نیمی از جمعیت کشور نخواهیم توانست گام های موثری در این زمینه برداریم.
وزیر نیرو نیز بر نقش موفق زنان در مدیریت مصرف در جامعه تاکید کرد و گفت: در خصوص مدیریت مصرف منابع آب و برق‌ نمی‌توان نقش بانوان را نادیده گرفت. حمید چیت‌چیان ادامه داد: نقش زنان در مدیریت مصرف در جامعه، 50 درصد اثربخش‌تر از نقش آقایان است.
وی با بیان این مطلب که نیمی از مصرف کنندگان خدمات آب و برق کشور را بانوان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: اعتقاد داریم که نقش زنان در مدیریت مصرف در جامعه، مؤثرتر بوده و زنان در مدیریت مصرف، موفق‌تر از مردان هستند.
به گزارش ایسنا، چیت‌چیان با اشاره به اینکه بانوان به‌صورت ذاتی و طبیعی به این مسائل توجه بیشتری دارند، ادامه داد: همانگونه که مسئولیت زیست‌محیطی و خانوادگی زنان در جامعه از توجه بیشتری برخوردار است، نقش آنان در مدیریت مصرف نیز بیش از مردان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.