کد مطلب: ۱۴۵۵۱۹

وزارت کشور ادعای عدم حمایت دولت از متروی تهران را رد کرد

وزارت کشور ادعای عدم حمایت دولت از متروی تهران را رد کرد

وزارت کشور در اطلاعیه‌ای ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم حمایت دولت از مترو را رد کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در یک یادداشت رسانه‌ای با رد برخی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها با تیتر: «دولت مترو را ورشکسته کرد» با مضمون عدم حمایت دولت از متروی تهران اعلام کرد:

«از ابتدای شروع طرح احداث متروی تهران تاکنون و بر اساس مبالغ مصوب در بودجه‌های سنواتی با عنوان طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای، دولت به تعهدات خود عمل نموده و مبلغ 19،092 میلیارد ریال به متروی تهران پرداخت نموده است. همچنین شهرداری تهران مبلغ 10000 میلیارد ریال اوراق مشارکت انتشار نموده که تضمین بازپرداخت 50 درصد اصل و سود آن بر عهده دولت می‌باشد. به علاوه تامین مالی خط 4 متروی تهران از طریق فاینانس و به مبلغ 965 میلیون دلار انجام شد که دولت در حال بازپرداخت 50 درصد اصل و هزینه‌های بالاسری می‌باشد.

در خصوص کمک به شرکت بهره‌برداری، در حال حاضر اقدامات لازم برای تامین و خرید 630 دستگاه واگن مترویی به ارزش 630 میلیون یورو توسط دولت در حال انجام می‌باشد. همچنین طبق مصوبه اخیر شورای اقتصاد به شماره 1193526 مورخ 8-3-96 مبلغ 9.8 سنت برای هر سفر مترویی و در کل مبلغ 1،421،500،000 دلار سهم متروی تهران در نظر گرفته شده که طی سال‌های بهره‌برداری از طرف دولت پرداخت خواهد شد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.