کد مطلب: ۱۲۵۸۹۲

پاکستان به گاز ایران نیاز دارد

پاکستان به گاز ایران نیاز دارد

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستان به گاز ایران نیاز دارد زیرا صنعت این کشور وابسته به این گاز است بنابراین به دنبال حل مشکلات اجرای این پروژه هستیم. «طارق فاطمی» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در اسلام‌آباد گفت: سفر اخیر مقامات ایرانی به پاکستان به ویژه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور این کشور تقویت روابط

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستان به گاز ایران نیاز دارد زیرا صنعت این کشور وابسته به این گاز است بنابراین به دنبال حل مشکلات اجرای این پروژه هستیم.

«طارق فاطمی» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در اسلام‌آباد گفت: سفر اخیر مقامات ایرانی به پاکستان به ویژه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور این کشور تقویت روابط بین 2 کشور را در پی داشت.

وی افزود: روحانی برای شرکت در اجلاس اکو برای دومین بار به پاکستان سفر کرد که این موضوع تجدید روابط دوستانه را به دنبال دارد.

فاطمی گفت: دفتر مرکزی سازمان اکو در تهران است، بنابراین حتی بعد از واگذاری ریاست به پاکستان ایران نقش مهمی در پیش‌برد اهداف این سازمان دارد.

دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان با مثبت ارزیابی کردن سفر روحانی و مقامات ایرانی به پاکستان تأکید کرد این سفرها نقطه عطفی برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک بین 2 کشور است.

طارق فاطمی ابراز امیدواری کرد که سفر مقامات سیاسی و نظامی پاکستان و ایران به کشور مقابل سبب درک بهتر مسائل و گشوده شدن مسیرهای تازه برای تقویت همچنین گسترش همکاری بین اسلام‌آباد و تهران خواهد شد.

فاطمی تأکید کرد: پاکستان خواستار افزایش حجم تجارت با کشورهای آسیای مرکزی است و در این زمینه هیچ کشوری مثل ایران نمی‌تواند به ما کمک کند.

وی افزود: در بازار اقتصادی آینده جهان، آسیا و به ویژه کشورهای آسیای مرکزی بسیار مهم هستند بنابراین پاکستان و ایران باید برای گسترش تجارت در این منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

طارق فاطمی گفت: همکاری اقتصادی و تجارت بهترین زمینه برای نزدیک شدن کشورها و ملت‌ها به یکدیگر را فراهم می‌کند بنابراین چه بهتر که پاکستان و ایران هم در این زمینه گام بردارند.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: پاکستان به گاز ایران نیاز دارد زیرا صنعت این کشور وابسته به این گاز است بنابراین به دنبال حل مشکلات اجرای این پروژه هستیم.

طارق فاطمی گفت: کمبود گاز صنعت پاکستان را ورشکست خواهد کرد بنابراین خواستار دریافت انرژی از تمام کشورهای همسایه به ویژه ایران هستیم.

فاطمی ادامه داد: شکی نیست که حجم تجارت پاکستان با ایران رشد 35 درصدی داشته اما با در نظرگرفتن ظرفیت‌های 2 کشور بسیار کم است.

وی افزود: لازمه افزایش حجم تجارت بین پاکستان و ایران افزایش همکاری و ایجاد تسهیلات بیشتر برای بازرگانان می‌باشد.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: من به آینده روابط پاکستان و ایران امیدوار هستم و این کشورها اقداماتی انجام می‌دهند که نه تنها دولت‌ها بلکه ملت‌های 2 کشور بیشتر به هم نزدیک شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.