کد مطلب: ۱۱۹۹۳۱

قاچاق کالا، آفت اقتصاد مقاومتی است

قاچاق کالا، آفت اقتصاد مقاومتی است

‌جانشین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق یک دغدغه جدی در کشور محسوب می شود و استان ما با توجه به موقعیت جغرافیایی مستقیماً با خطرات روبرو است.  ‌رسول نامی با بیان این مطلب افزود: حدود 80 درصد کالاهای خارجی بصورت غیر قانونی وارد کشور می

‌جانشین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق یک دغدغه جدی در کشور محسوب می شود و استان ما با توجه به موقعیت جغرافیایی مستقیماً با خطرات روبرو است.

‌رسول نامی با بیان این مطلب افزود: حدود 80 درصد کالاهای خارجی بصورت غیر قانونی وارد کشور می شود.

نامی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به یک مرکز دپوی اینگونه کالاها تبدیل شده است و باید ساز و کار مبارزه و مقابله تبیین شود و باید به صورت برنامه ریزی شده و مرحله به مرحله پیش رفت.

وی افزود: استفاده لوازم آرایشی در کشور جنبه رقابتی به خود گرفته است، خصوصا در میان قشر جوان و حتی دانش آموزان در مقاطع راهنمایی و متوسطه.

جانشین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: قاچاق کالا، معلول عوامل مختلفی بوده است که مبارزه با آن‌ نیازمند عزم ملی و توجه دقیق به شاخص‏‌های علمی است.

به گزارش ایسنا،نامی خاطرنشان کرد: تدوین قوانین، حمایت از تجارت و تولید داخلی و توجه به ارزش‏‌های انسانی و اخلاقی موجب تأمین امنیت عمومی به‏ ویژه در مناطق مرزی خواهد شد.

وی گفت: قاچاق کالا؛ آفت اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی تنها به مفهوم استقامت، پایداری و تحمل ضربات اقتصادی دشمن نیست، بلکه اتخاذ رویکردها و طرح‌‏ریزی آن‏گونه از ساختار اقتصادی است که امید به نتیجه‏‌گیری از هر گونه طرح آسیب‌‏رسان به اقتصاد را از دشمن بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.