کد مطلب: ۱۴۳۱۴۳

در آستانه نشست گروه ۲۰:

ژاپن و اتحادیه اروپا توافق تجارت آزاد امضا می‌کنند

ژاپن و اتحادیه اروپا توافق تجارت آزاد امضا می‌کنند

ژاپن و اتحادیه اروپا روز پنج شنبه و پیش از آغاز اجلاس گروه 20، توافق تجارات آزاد امضا می‌کنند.

ژاپن و اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه و پیش از آغاز اجلاس گروه 20، توافق تجارت آزاد امضا می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، نشست گروه 20 قرار است روز جمعه در آلمان و با حضور مقامات عالی‌رتبه اروپا و دونالد ترامپ برگزار شود.

دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا در توئیت خود گفته است: جلسه روز پنج‌شنبه در مورد رفع موانع گسترده تجاری و وضع تعرفه‌های منصفانه میان اروپا و ژاپن خواهد بود.

گفتنی است، ژاپن و اتحادیه اروپا از سال 2011 تاکنون در مورد این توافقنامه مذاکره کرده‌اند و جزئیات آن روز پنج‌شنبه بررسی می‌شود. بر اساس این قرارداد، قرار است تقریبا همه تعرفه‌های گمرکی صادرات اروپا به ژاپن برداشته شود.

گفته شده، تعرفه‌های گمرکی اروپا به ژاپن در حال حاضر سالانه 1 میلیارد یورو است.

بسیاری معتقدند، امضای این توافقنامه حرکتی نمادین برای مقابله با سیاست‌های سخت‌گیرانه دونالد ترامپ با شرکای تجاری خود محسوب می‌شود. و چنین توافقی می‌تواند یک پیروزی مهم برای ژاپن و اروپا باشد و تردیدهایی را در مورد تاثیر دولت آمریکا بر اقتصاد دنیا به وجود بیاورد.

نخست‌وزیر ژاپن گفته است: برای ما مهم است که هر چه سریع‌تر در واکنش به سیاست‌های حمایت‌گرایانه‌ای که در حال گسترش است، این توافقنامه را به نتیجه برسانیم و چارچوب آن را مشخص کنیم.

لازم به ذکر است، اتحادیه اروپا سال گذشته قرارداد تجارت آزاد با کانادا منعقد کرد.

اتحادیه اروپا و ژاپن که با هم یک‌چهارم اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهند، سال گذشته حدود 140 میلیارد دلار معاملات تجاری انجام دادند.

ژاپن از اروپا می‌خواهد که تعرفه‌های گمرکی کالاهایی همانند اتومبیل و لوازم الکترونیکی و همین‌طور موانع پیش روی شرکت‌های ژاپنی را کاهش دهد. اتحادیه اروپا هم در تلاش است با کاهش تعرفه‌ها دسترسی به محصولات کشاورزی و لبنی ژاپن را آسان‌تر کند.

به گفته مقامات اروپایی، در حال حاضر حدود 600 هزار شغل به تجارت با ژاپن وابسته است. و 550 هزار نفر در اروپا در شرکت‌های ژاپنی مشغول به کار هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.