کد مطلب: ۱۴۷۸۴۷

کمبود الکترودهای گرافیتی فعالان صنعت فولاد کشور را نگران کرد

کمبود الکترودهای گرافیتی فعالان صنعت فولاد کشور را نگران کرد

یک تولید کننده صنعت فولاد در تهران گفت، کمبود الکترودهای گرافیتی وارداتی در بازار موجب افزایش هزینه تولیدات صنعت فولاد کشور شده است.

یک تولیدکننده صنعت فولاد در تهران گفت، کمبود الکترودهای گرافیتی وارداتی در بازار موجب افزایش هزینه تولیدات صنعت فولاد کشور شده است. وی در عین حال گفت، کمبود این الکترودها، تاثیری بر صادرات ایران نخواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: «شرکت‌های کوچک بیشتر نگران وضعیت پیش‌آمده هستند، زیرا تولیدکنندگان بزرگ معمولا ذخایر کافی الکترود برای مواجهه با وضعیت‌های کمبود چند ماهه الکترود در بازار دارند و از سوی دیگر در وضعیت های مشابه اینچنینی، عرضه‌کنندگان الکترود، مشتریان قدیمی خود را در اولویت قرار می‌دهند.»

این فعال صنعتی افزود، ایران الکترودهای گرافیتی مورد نیاز خود را عمدتا از کشورهای هند و چین تامین می‌کند، اما در حال حاضر به دلیل کمبود الکترود در بازار بین‌المللی واردات کم شده است.

صنعت فولاد ایران عمدتا متکی به کوره‌های تولید فولاد قوس الکتریکی است و این موضوع موجب شده تا کمبود عرضه الکترودهای گرافیتی، در هفته‌های اخیر نگرانی‌هایی را به وجود بیاورد.

در همین حال، سید حسین احمدی، مدیرعامل شرکت خراسان استیل کامپلکس گفته، با توجه به کمبودهای به وجود آمده در بازار، چند شرکت ایرانی برای احداث اولین کارخانه تولید الکترودهای گرافیتی ایران با هم شرکت مشترک تشکیل داده‌اند.

وی اضافه کرده: «برای تولید الکترودهای گرافیتی، حدود 200 میلیون دلار توسط معادن دولتی ایران و شرکت‌های ایمیدرو، فولاد مبارکه و خراسان در شرکت نوین الکترود سرمایه‌گذاری خواهد شد.»

احمدی گفت: «ما امیدواریم با بهبود وضعیت بعد از لغو تحریم‌ها، به زودی بتوانیم ماشین‌آلات مورد نیاز را تامین کنیم و این کارخانه طی یکی دو سال به بهره‌برداری برسد.» وی گفت، کمبود الکترودهای گرافیتی به یک چالش عمده برای صنعت فولاد ایران تبدیل شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.