کد مطلب: ۱۵۲۳۹۳

گزارش بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع

گزارش بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صلاحیت امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را بررسی کردند.

مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و دادگستری، صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را بررسی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امیر سرتیپ امیر حاتمی، ۵۱ ساله، درجه امیری ارتش دارد و جانشین وزیر دفاع، جانشین معاونت ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح را در سوابق کاری خود دارد.

در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ابتدا مخالفان و موافقان به بیان سخن می‌پردازند سپس وزیر پیشنهادی از خود دفاع می‌کند. اما صلاحیت امیر حاتمی بدون سخنرانی مخالفان بررسی شد چرا که هیات‌رئیسه مجلس اعلام کرد مخالفان وزیر پیشنهادی دفاع انصراف دادند و تنها موافقان با وزیر صحبت کردند.

برزگر: امیر حاتمی نماد وحدت بین ارتش، سپاه و نیروهای مسلح است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی دفاع نماد وحدت بین ارتش، سپاه و نیروهای مسلح است، گفت که تمامی نمایندگان با هر گرایش سیاسی با رای قاطع به امیر حاتمی نشان دهند که پشتیبان نیروهای مسلح هستند.

شهروز برزگر به عنوان موافق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امیر حاتمی فردی ولایی، اخلاق‌مدار و مدیری خوش‌فکر و قانونمند است، گفت: امیر حاتمی نقش مهمی در ارتقای آمادگی رزمی ارتش و سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی و بسیج، تصمیم‌سازی و ساماندهی فرماندهی برای مقابله با دشمنان داشته که ادامه خدمت او در ستاد کل نیروهای مسلح منشا خیری خواهد بود.

برزگر، حاتمی را نماد وحدت بین ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دانست و گفت: رای قاطع نمایندگان آن هم بدون مخالفت به امیر حاتمی بیانگر حمایت آنها از نیروهای مسلح و امر مقدس دفاع و قدردانی از خدمات آنها است.

وی ادامه داد: ایران با داشتن کمترین بودجه دفاعی در بین کشورهای منطقه از بیشترین قدرت دفاعی برخوردار است به گونه‌ای که وزارت دفاع با بیش از ۱۰۰ دانشگاه از تولیدات قریب به ۴ هزار شرکت استفاده می‌کند. موشک‌های نقطه‌زن و انواع ادوات جنگی را طراحی و تولید کرده است.

نماینده سلماس تاکید کرد: توانایی وزارت دفاع به گونه‌ای است که اگر وزارت صنعت در خودروسازی از آن استفاه کند دیگر شاهد این مقدار تلفات جانی و مالی نخواهیم بود.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: تمامی فراکسیون‌های مجلس با رای قاطع به وزیر پیشنهادی دفاع به دور از سلیقه ها نشان دهند پشتیان نیروهای مسلح هستند و خواهند بود.

امیرآبادی: امیر حاتمی برای حمایت از جبهه مقاومت اهتمام دارد

یک عضو شورای مرکزی نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه رویکرد امیر حاتمی استفاده از شایسته‌ترین افراد است، گفت: امیر حاتمی به حمایت از جبهه مقاومت و سپاه قدس اعتقاد دارد و در همین راستا با داشتن اخلاق تعاملی می‌تواند هماهنگی بین نیروهای مسلح برقرار کند.

احمد امیرآبادی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امیر حاتمی با داشتن بیش از ۳۰ سال سابقه خدمت در نیروهای مسلح همواره خود را سرباز ولایت دانسته است.

وی برنامه وزیر پیشنهادی دفاع را در ادامه برنامه راهبردی سردار دهقان وزیر دفاع دولت یازدهم دانست و افزود: نوسازی صنایع دفاعی، به‌کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی و بهینه‌سازی مدیریت هزینه از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع است.

امیرآبادی همجنین گفت که امیر حاتمی اخلاقی تعاملی دارد و به همین دلیل می‌تواند هماهنگی بین نیروهای سه‌گانه ارتش و چهارگانه سپاه و بسیج مستضعفین و تعامل بین نیروهای مسلح و دولت و مجلس برقرار کند.

امیرآبادی در پایان با بیان اینکه امیر حاتمی برای حمایت از جبهه مقاومت، دفاع همه‌جانبه و حمایت از سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی اهتمام دارد، گفت که ایشان برای دفاع از کشور در تمام ابعاد و تجهیز مرزبانی برنامه دارد.

نماینده تربت‌جام: اصلاح‌طلب، اصولگرا و شیعه و سنی از امیر حاتمی دفاع می‌کنیم

نماینده تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلب، اصولگرا، شیعه و سنی از امیر سرافراز وطن که افتخارش پوشیدن لباس سربازی است دفاع می‌کنیم و این مجلس به امیر دیپلماسی یعنی دکتر ظریف و امیر دفاع از مرزها یعنی سرتیپ حاتمی رای قاطع می‌دهد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: رای ما به امیر حاتمی به آنانی که در سنای آمریکا علیه ما قطع‌نامه صادر می‌کنند نشان می‌دهد که ما برای دفاع از مرزهای خود و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم و ایستاده‌ایم تا به نام ملت و به نام شهدا از یک امیر باسابقه ارتش دفاع کنیم.

وی افزود: امیر حاتمی دارای سوابق طولانی در ارتش و در حوزه‌های مختلف نظامی است و به همه کسانی که به این آب و خاک نگاه سوء‌ دارند پیام می‌دهیم که یک ارتشی با روحیه‌ای بسیجی و ولایی رای قاطعی از مجلس می‌گیرد و به نام شهدا و به نام ایثارگران و به نام ملت و به نام جانبازان به ایشان در مجلس رای قاطع خواهیم داد.

عزیزی، نماینده زنجان نیز طی سخنانی کوتاه در دفاع از وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تاکید کرد: باید در شرایط کنونی و با توجه به حساسیت‌های منطقه‌ای به برخی وزیران رای قاطع و بدون حرف داد و امیر حاتمی امیر دفاع از مرزها و دکتر ظریف مجاهد عرصه دیپلماسی از جمله این وزرا هستند.

نماینده مشهد: الگوی اتحاد بین ارتش و سپاه باید در اداره امور کشور اجرا شود

نماینده مردم مشهد گفت: الگوی اتحاد بین ارتش و سپاه در دفاع از مرزها و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و عمق استراتژیک نظام باید در اداره امور کشور نیز اجرا شود.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی دفاع تصریح کرد: زمانی که وزیری از سپاه انتخاب می‌شود جانشینی برای این گزینه و زمانی که وزیری از ارتش انتخاب می‌شود اوج تعامل و همکاری را با سپاه دارد و ما باید این الگوی اتحاد را همه جا جاری کنیم.

وی افزود: ما امروز در سایه این اتحاد در قله‌های علمی و تکنولوژی دفاعی ایستاده‌ایم و نه تنها وابستگی نداریم، بلکه نیازهای محور مقاومت را تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما در اداره کشور در حوزه فرابخشی و بین‌بخشی است و آیا نمی‌شود همان طور که در حوزه سیاسی با رایزنی سران اصلاحات و اعتدال کابینه‌ای معرفی می‌شود در اداره کشور نیز اتحاد و وحدت بین همه بخش‌ها ایجاد شود. تجربه نشان داده هرجا وحدت و همدلی جاری بوده است موفق بوده‌ایم.

این عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همه به امیر حاتمی رای قاطع می‌دهیم و امیدواریم وحدت و فرهنگ برادری و اتحاد در ارکان کشور و در اداره امور مانند اتحاد ارتش و سپاه شکل بگیرد.

حاتمی: قدرت موشکی به ویژه بالستیک و کروز را توسعه می‌دهیم

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قدرت موشکی در همه زمینه‌ها به ویژه بالستیک و کروز را توسعه خواهیم داد، قدرت پدافند هوایی را توسعه می‌دهیم، به سمت توسعه قدرت هوایی راهبردی حرکت خواهیم کرد و قدرت بازدارندگی در نیروهای زمینی را تقویت خواهیم کرد.

امیر حاتمی در دفاع از برنامه‌هایش در جلسه مجلس گفت: امیدوارم جنایتکارانی که با به شهادت رساندن شهید حججی این جنایت را مرتکب شدند به زودی پاسخ قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را دریافت کنند.

وی با تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور، گفت: از تصویب قانون نقض حقوق بشر و تحریم‌های ظالمانه آمریکا به ویژه تحریم سپاه، توان موشکی و دفاعی کشور توسط مجلس تشکر می‌کنم. این اقدام قاطعیت، همت و غیرت ایرانیان را به نمایش گذاشت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.