کد مطلب: ۱۳۹۹۲۳

مدیرکل نظارت امور درمان وزارت بهداشت:

۲۰۰ بیمارستان کشور استانداردهای گردشگری سلامت را دارند

۲۰۰ بیمارستان کشور استانداردهای گردشگری سلامت را دارند

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، گفت: تاکنون ٢٠٠ بیمارستان کشور موفق به پیاده‌سازی استانداردهای گردشگری سلامت شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دکتر محمدحسین میردهقان در پاسخ به اظهارات معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره بیماران خارجی پنهانی در بیمارستان‌ها، افزود: نظارت بر امور بیمارستان‌های کشور به استناد مواد ٨ و ٩ و ١٠ قانون تشکیل وزارت بهداشت، از وظایف و اختیارات وزارت بهداشت است و اظهار نظر دستگاه‌های غیر مسئول در این حوزه برخلاف قانون است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت با راه‌اندازی پورتال اطلاعات گردشگری سلامت در زمینه تدوین، ابلاغ و اجرای استانداردهای اعتباربخشی در حوزه گردشگری سلامت و همچنین نظارت بر فعالیت مراکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران خارجی اقدامات موثری انجام داده است.

میردهقان افزود: بر اساس اعتباربخشی انجام شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون حدود ٢٠٠ بیمارستان و تعدادی از مراکز درمانی جراحی در سراسر کشور موفق به پیاده‌سازی استانداردهای گردشگری سلامت شده‌اند. تمامی بیمارستان‌ها موظف به ثبت اطلاعات بیماران بین‌المللی شامل اطلاعات کلی بیماران، نوع خدمات درمانی، و اعمال جراحی ارائه‌شده در مدت زمان بستری هستند. در مورد پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان‌های کشور نیز محدودیتی به جز رعایت مقررات و استانداردهای وزارت بهداشت وجود ندارد.

مدیر کل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در کشور شرکت‌هایی فعالیت دارند که نقل و انتقال بیماران را انجام می‌دهند و برای توسعه گردشگری سلامت لازم است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری لازم را با آنها داشته باشند، افزود: متاسفانه هنوز تعداد زیادی از شرکت‌های فعال معرفی شده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری لازم از سوی سازمان آنها نشده است. البته در صورتی که بیماران خارجی انفرادی به مراکز درمانی کشور مراجعه کنند، پذیرش و دریافت خدمات درمانی آنها محدودیت قانونی ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.