کد مطلب: ۱۳۵۴۹۷

۱۰ بنگاه به عنوان کارآفرین برتر ملی در سال ۱۳۹۵ شناخته شدند

10 بنگاه به عنوان کارآفرین برتر ملی در سال 1395 شناخته شدند

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشریح فرآیند انتخاب کارآفرینان برتر سال 1395، اعلام کرد 10 بنگاه به عنوان کارآفرین برتر ملی در سال گذشته شناخته شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، «پریسا ریاحی» امروز (سه‌شنبه) در یازدهمین جشنواره معرفی کارآفرینان برتر سال 1395 که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال برگزاری است، گفت: امسال یازدهمین سالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این جشنواره را با هدف ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه و آگاه‌سازی و تشویق جوانان از طریق معرفی الگوهای برتر در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: جشنواره یازدهم با توجه به اهمیت بنگاه‌های پررشد در ایجاد اشتغال جدید و همچنین اهمیت نوآوری در ایجاد ثروت و رشد اقتصادی، معطوف به معرفی کارآفرینانی شد که با استفاده ازنوآوری و تشخیص فرصت، موفق به ایجاد رشد بالا درکسب و کار خود شده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: فرآیند شناسایی و انتخاب کارآفرینان از خرداد ماه سال گذشته با فراخوان کشوری و ثبت نام بیش از 18هزار و 500 کارآفرین آغاز شد.

ریاحی گفت : در مرحله استانی با در نظر گرفتن لزوم دارا بودن یکی از انواع پنج گانه نوآوری در محصول، در فرایند تولید، در بازاریابی، در سازماندهی و یا مواد اولیه، 48 شاخص مختلف فعالیت‌های کارآفرینانه توسط حداقل 3 داور مورد داوری و امتیازدهی قرار گرفت.

وی کیفیت محصول، بهره‌وری، سهم بازار و شرایط رقابت، ریسک‌پذیری و استفاده از فن‌آوری‌های نوین، توجه به سرمایه انسانی، نگاه به آینده و حفظ محیط زیست و همچنین توجه به مسئولیت‌های اجتماعی را از جمله این شاخص‌ها عنوان کرد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این فرآیند منجر به انتخاب 181 کارآفرین برتر استانی شد. برای ورود به مرحله ملی لازم بود بنگاه‌ها در دوره زمانی 3 ساله 94 - 91 رشد بالا (مطابق تعاریف پذیرفته شده جهانی) داشته باشند. به این معنی که میانگین رشد سالانه ترکیبی بنگاه در ایجاد اشتغال و فروش عملیاتی به نرخ ثابت، حداقل 20 درصد باشد.

ریاحی یادآور شد: 32 بنگاه که چنین رشدی را تجربه کرده بودند، به مرحله ملی راه یافتند و توسط کارگروه علمی جشنواره مجددا مورد داوری قرار گرفتند و مدیران ١٠ بنگاه برتر به عنوان کارآفرین برتر ملی سال 95 شناخته شدند.

وی تصریح کرد: در این فرآیند طولانی و سخت، 155 داور متخصص از هر دو بخش خصوصی و دولتی مشارکت داشتند که بیشتر آنان خود از کارآفرینان موفق هستند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارآفرینی را پدیده‌ای فرابخشی و چندوجهی دانست که بسیاری از دستگاه‌ها در سطوح ملی و استانی شوراهای سیاست‌گذاری و کارگروه‌های اجرایی ملی و استانی جشنواره را همراهی کردند.

ریاحی خاطرنشان کرد: از آن جایی که گسترش تولید و اشتغال به طور جدی در دستور کار دولت است، امروز در این جشنواره علاوه بر تقدیر از کارآفرینان برتر، نشست تخصصی با موضوع سیاست‌های حمایت از تولید خواهیم داشت.

وی همچنین به نقش صندوق کارآفرینی امید در گسترش کسب و کارهای خرد اشاره کرد و افزود: در ادامه این جشنواره بحث نوآوری و کارآفرینی با نقطه نظرات ارزشمند کارآفرینان و سیاست‌گذاران برجسته کشور دنبال و از کارآفرینان برجسته و برتر ملی تقدیر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.