کد مطلب: ۱۲۵۴۸۴

آغاز دوباره حج عمره برای ایرانی‌ها

آغاز دوباره حج عمره برای ایرانی‌ها

سرپرست حجاج ایرانی گفت: تقریبا بیشتر مسائل مورد بحث حج حل شده و یکی دو مورد باقی مانده است، چرا که مسئله شهدای منا برای ما بسیار مهم است و باید هرچه زودتر تکلیف آن‌ها مشخص شود. حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در همایش سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در جمع خبرنگاران

سرپرست حجاج ایرانی گفت: تقریبا بیشتر مسائل مورد بحث حج حل شده و یکی دو مورد باقی مانده است، چرا که مسئله شهدای منا برای ما بسیار مهم است و باید هرچه زودتر تکلیف آن‌ها مشخص شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در همایش سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه چه زمان قرار است برای ادامه مذاکرات مجددا به عربستان بروید و در حال حاضر اختلاف بر سر کدام یک از موارد است، اظهار کرد: اکنون تقریبا بیشتر مسائلی که مورد بحث بوده، حل شده و یکی دو مورد دیگر باقی مانده که اگر این‌ها هم حل شود، امیدواریم اعزام حجاج به عربستان به زودی انجام شود.

وی ادامه داد: مسئله شهدای عزیز منا برای ما خیلی مهم است و باید خیلی زودتر تکلیف آن‌ها مشخص شود. آن‌ها مدعی هستند که قطعا تحقیقات در این رابطه ادامه دارد. ما هم مدارکی داریم که به آن‌ها پیشنهاد داده‌ایم در کمیته حقیقت‌یابی که تشکیل داده‌اند از جمهوری اسلامی ایران هم دعوت کنند تا ما هم مستندات خود را ارائه بدهیم و این مشکل رفع شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت تأکید کرد: همین که آن‌ها بپذیرند که چه کسانی در این قضیه دخالت داشته‌اند، مسئله حل می‌شود. امیدواریم موانع اعزام حجاج برداشته شود.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر در رابطه با موضوعی که در فرودگاه رخ داد نیز گفت: خاطیان از سوی دولت عربستان به چهار سال به زندان محکوم شدند و ۱۰۰۰ ضربه شلاق و انفصال از خدمت برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. البته مسئولان عربستان اعلام کردند که ما درخواست مجازات بیشتری داشته‌ایم، اما چون قوه قضاییه رأی آخر را داده آن‌ها نتوانستند کاری کنند. اگر این مشکلات حل شود و برای ما مسجل شود که خاطیان مجازات شده‌اند، مسئله حج عمره هم مجددا پس از حل مشکل حج واجب حل می‌شود و مجددا حج عمره نیز به راه می‌افتد.

ایسنا نوشت: قاضی عسکر گفت: اگر برای اعزام حجاج موافقت انجام شود، حدود ۸۰ هزار حاجی اعزام می‌شوند و اگر به تعداد آن‌ها اضافه شود، مجددا به اطلاع مردم می‌رسانیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.