کد مطلب: ۱۱۷۱۱۰

۱۸۰ هزار شغل جدید در بخش اصناف ایجاد می شود

180 هزار شغل جدید در بخش اصناف ایجاد می شود

رئیس اتاق اصناف ایران از ایجاد 170 تا 180 هزار شغل جدید تا پایان سال جاری در بخش اصناف کشور خبر داد. علی فاضلی در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز در پاسخ به این پرسش که تلکیف بسته حمایتی که قرار بود برای رونق فعالیت اصناف تولیدی در نظرگرفته شود،به کجا رسید،گفت:بسته ای حمایتی برای

رئیس اتاق اصناف ایران از ایجاد 170 تا 180 هزار شغل جدید تا پایان سال جاری در بخش اصناف کشور خبر داد.
علی فاضلی در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز در پاسخ به این پرسش که تلکیف بسته حمایتی که قرار بود برای رونق فعالیت اصناف تولیدی در نظرگرفته شود،به کجا رسید،گفت:بسته ای حمایتی برای صنایع کوچک در نظر گرفته شد که متاسفانه بنگاههای صنفی در آن دیده نشده بود.
وی افزود:در این بسته حمایتی 10 هزار میلیارد برای 81 هزار بنگاه تولیدی غیر صنفی در نظر گرفته شده بود.
فاضلی با بیان اینکه اتاق اصناف ایران نسبت به دیده نشدن بنگاههای صنفی در بسته حمایتی اعتراض کرد،اظهار داشت:در همین ارتباط کارگروهی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت،معدن و تجارت تشکیل شد که بنابر تصمیمات این جلسه طرح اعطای بسته حمایتی به صنوف تولیدی آماده و برای ارائه به هیات وزیران تدوین شد.
وی ادامه داد:با سپری شدن فرایند کارشناسی این طرح ظرف مدت 5 روز بجای 45 روز ،پیش بینی می کنیم که هفته آینده با حضور معاون اول رئیس جمهور در اجلاس اصناف ،خبرهای خوشی در این زمینه به گوش فعالان بنگاههای تولیدی صنفی برسد.
به گفته رئیس اتاق اصناف ایران عمده ترین مشکل موجود برای رونق فعالیت واحدهای صنفی تولیدی،موضوع نوسازی و بهسازی ماشین آلات و ابزار آلات تولیدی واحدهای آنهاست که قطعا برای تحقق این مهم باید منابع پولی و مالی بانک ها استفاده شود.
وی افزود:با توجه به کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی صنفی،اتاق اصناف ایران نسبت به درصد بالای سود تسهیلات که بانک ها اعمال می کنند معترض هستیم.
فاضلی گفت:با توجه به سود 23 درصدی تسهیلات بانکی،باید بپذیریم که تولید در کشور چندان توجیه ندارد و نسبت به کاهش این میزان سود می بایست اقدامات جدی در نظر گرفته شود.
رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به این پرسش که چه رقمی را برای بسته حمایتی احتمالی اصناف به دولت پیشنهاد دادید،تصریح کرد:رقم پیشنهادی ما 10 هزار میلیارد ریال برای بنگاههای صنفی کوچک و متوسط است،که براساس فرمولی که ارائه شده قرار است در مرحله نخست 100 هزار بنگاه شامل این طرح شود.
وی ادامه داد:امسال در صورت تصویب طرح اعطای بسته حمایتی به اصناف، 50 هزار بنگاه تولیدی از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره مند می شود.
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب 75 رسته صنفی از پرداخت حق سهم بیمه کارفرمایان معاف بودند که این رقم در حال حاضر به 32 رسته رسیده است،اظهار داشت:سعی داریم دامنه بخشودگی بنگاههای صنفی کوچک را از ساختمان مجموعه نظام جامعی که برای ما تعریف شده به ویژه در بخش تامین اجتماعی را گسترش دهیم.
وی ادامه داد:پیشنهاد ما این است که کارگاههای تا سطح 5 کارگر از پرداخت حق سهم کارفرمایان در بحث بیمه معاف شوند که اگر این کار انجام شود در حدود 130 تا 140 هزار شغل جدید می توان ایجاد کردکه البته در بسته نیز دیده شده است.
وی اظهار امیدواری کرد در صورت تصویب بسته حمایتی اصناف،در بحث اشتغال حداقل در بخش پروانه های جدید صادره کسب،می توان شغل ایجاد کرد،که این به معنای خلق 170 تا 180 هزار شعل تا پایان سال جاری خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.