کد مطلب: ۱۳۶۵۲۵

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۴ هزار هکتار از باغات تهران با اجرای مصوبه برج-باغ نابود شده است

4 هزار هکتار از باغات تهران با اجرای مصوبه برج-باغ نابود شده است

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان این که پایتخت در وضعیت نامناسبی از جهت بلندمرتبه‌‌سازی قرار دارد، گفت: بر اساس گزارش‌های واصله، با اجرای مصوبه برج – باغ، متاسفانه 4 هزار هکتار از باغات تهران نابود شده است.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی، افزود: شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مدت اخیر مانع بلندمرتبه‌سازی به معنی 11 طبقه بیشتر در تهران شده است، متاسفانه مباحث مربوط به بلندمرتبه‌سازی مربوط به سال‌های قبل از 93 است که مصوبه بلندمرتبه‌سازی صادر شده بود.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصریح کرد: برخی پهنه‌ها نیز در طرح جامع پیش‌بینی شده، اما در طرح تفصیلی نیامده است، در حقیقت ایراد اصلی شورای‌ عالی شهرسازی و معماری به بلندمرتبه‌های واقع در پهنه‌هایی است که نه تنها در طرح تفصیلی پیش‌بینی نشده بلکه در طرح جامع هم نیامده است.

پایتخت در وضعیت نامناسبی از جهت بلندمرتبه‌‌سازی قرار دارد

حناچی در ادامه ضوابط بلندمرتبه‌سازی را یادآور شد و گفت: ضوابط بلندمرتبه‌سازی باید به تصویب شورای‌ عالی شهرسازی و معماری برسد، البته در سال‌های اخیر پیش‌نویسی تهیه شده، منتهی شورای ‌عالی شهرسازی و معماری نیازمند اطلاعات است، اطلاعاتی هم به دست ما رسیده که نشان از وضعیت نامناسب و آسیب‌پذیر دارد.

حناچی با بیان اینکه متاسفانه بلندمرتبه‌سازی در 10 سال اخیر بیش از ظرفیت توسعه یافته است، افزود: کمیسیون ماده 5 شهر تهران پیش نویس ضوابط بلندمرتبه‌سازی را به شورای عالی شهرسازی و معماری پییشنهاد داده، اما شورای‌ عالی شهرسازی و معماری نظر مساعدی ندارد، به خصوص به دلیل ظرفیتی که در سال‌های اخیر استفاده شده است، زیرا مجددا بلندمرتبه‌سازی ترویج پیدا می‌کند.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری اظهار داشت: بعد از حادثه آتش‌سوزی پلاسکو مشخص شد که به اندازه‌ای که بلندمرتبه‌سازی توسعه یافته، شهر برای مقابله با بحران تجهیز نشده است.

موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری با لغو مصوبه برج-باغ

حناچی در واکنش به درخواست سازمان حفاظت محیط‌ زیست مبنی بر لغو مصوبه برج-باغ گفت: لغو این مصوبه در شورای‌ شهر تهران مطرح شده و بعد از به نتیجه رسیدن، شورا این موضوع به شورای عالی شهرسازی و معماری ارایه خواهد شد، البته شورای عالی قطعا موافق لغو مصوبه برج-باغ خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.