کد مطلب: ۳۲۱۹۱۹

آسمان تهران تا پایان هفته بارانی است

آسمان تهران تا پایان هفته بارانی است

کارشناس هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی با توجه به بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در سواحل بوشهر و خوزستان اخطاریه‌ای مبنی بر آب گرفتگی معابر صادر کرد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی ، از استمرار بارش باران در نیمه جنوبی کشور خبر داد و گفت: امروز بارش‌ها در استان‌های بوشهر، نیمه جنوبی فارس، غرب هرمزگان، خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به شکل گیری ابرهای همرفتی در مناطق غرب و مرکزی خلیج فارس و همچنین بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد در سواحل بوشهر و خوزستان اخطاریه‌ای مبنی بر آب گرفتگی معابر صادر کردیم.

نقشینه با اشاره به اینکه امروز بارش باران به قسمت‌هایی از مرکز و شرق کشور کشیده می‌شود، گفت: براین اساس برای استان‌های شیراز و تهران بارش باران همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، ابتدا در غرب سواحل دریای خزر استان گیلان بارش ها آغاز می شود که از این رو انتظار می رود در سواحل شمال 4 تا 6 درجه کاهش دما رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه آسمان تهران تا پایان هفته بارانی است، بیان کرد: تا سه روز آینده برای تهران بارش‌های پراکنده و در ارتفاعات بارش به شکل برف و باران را خواهیم داشت.

نقشینه از کاهش 3 تا 4 درجه ای دمای تهران خبر داد و گفت: همچنین از فردا تا روز پنج شنبه دمای مشهد 6 درجه، رشت 5 درجه و تبریز 3 درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: این سامانه جدید بارشی در نیمه غربی و مناطق شرقی کشور فعال خواهد بود، ضمن آنکه با ورود این سامانه بارش های تهران افزایش خواهد یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.