کد مطلب: ۵۸۳۵۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شفاف‌سازی بورس درباره ماینرها به شنبه موکول شد / آیا بورس تخلف کرده است؟

شفاف‌سازی بورس درباره ماینرها به شنبه موکول شد / آیا بورس تخلف کرده است؟

روز گذشته خبر کشف تعدادی دستگاه ماینر در ساختمان شرکت بورس منتشر شد. در حالی که این خبر در ابتدا تکذیب شد، اما شب گذشته مدیر روابط عمومی سازمان بورس صحت آن را تایید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته در شرکت بورس و اوراق بهادار تعدادی دستگاه ماینر پیدا شد. از زمان انتشار خبر از سمت مسئولان سازمان بورس بارها این خبر تکذیب شد.

با وجود عدم پاسخگویی مدیران روابط عمومی سازمان و شرکت بورس اما نهایتا مدیر روابط عمومی سازمان بورس خبر وجود ماینرها را در ساختمان شرکت بورس تایید کرد.

همزمان با تایید این خبر روابط عمومی سازمان بورس اطلاع داد مدیران شرکت بورس برای بررسی این تخلف فراخوانده شدند و امروز جلسه مدیران شرکت بورس با سازمان بورس برگزار می‌شود.

جلسه مدیران شرکت بورس امروز برگزار شد. اما روابط عمومی این شرکت از نتیجه آن ابراز بی‌اطلاعی کرد.

با وجود مشخص بودن نتیجه، اما معاونت حقوقی سازمان بورس صحبت در خصوص نتایج جلسه امروز مدیران شرکت بورس را به شنبه موکول کرد و گفت: « نتیجه نهایی شنبه مشخص می‌شود و شرکت بورس درباره این موضوع در سایت کدال شفاف‌سازی می‌کند.»

از دیروز تا امروز بارها مدیران سازمان و شرکت بورس از پاسخگویی درباره این موضوع شانه خالی کردند. اما وقتی درباره ابعاد حقوقی کشف ماینر در شرکت بورس از حمید اسدی، کارشناس حقوقی بازار سرمایه پرس و جو کردیم او به تجارت‌نیوز گفت: این موضوع بحث حقوقی و انظباطی دارد و به لحاظ کیفری مورد بحث نیست. اما طبق دستورالعمل شرکت‌های پذیرفته شده باید درباره این موضوع شرکت بورس در سایت کدال افشا اطلاعات می‌کرد اما از انجام این کار سر باز زدند.

وی در این باره تشریح کرد: این نوع از فعالیت خارج از اساس‌نامه شرکت بورس است و انجام فعالیت خارج از اساس‌نامه تخلف به حساب می‌آید.

این کارشناس حقوقی تاکید کرد: حتی اگر شرکت بورس فعالیتی خارج از اساس‌نامه شرکت هم بخواهد انجام دهد، باید در مجمع عمومی باید آن را را مطرح کند و با صلاح دید مجمع نسبت به انجام فعالیت اقدام کند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قضیه ماینر بورس را شنبه نه ولی شاید جمعه اعلام کنند البته میگن خودمون هم خبر نداشتیم الان فهمیدیم خخخ

  • ناشناس

    تجارت نیوز فکرش را هم نمیکردی با سازمان بورس همکار در بیایید پس حالا دیگه بیاید آشتی کنید

  • ناشناس

    نه خیر بفرمایید شاباششون کنید .

  • ناشناس

    معلومه شد پول های ما از سال گذشته کجا می رفته
    عرض اولیه ها رو گرون مینداختن ملت با پولش بیت کویین استخراج می کردن

  • ناشناس

    سلام اهان فهمیدم اینا ماده 6 و7 چرند رعایت نکردن روکدال باید اعلام میکرد اقا ما داریم توزیرزمین بورس بیت کوین میزنیم پس از اظهارنظر حساب رسان درصد سود مشخص وسهم هر سهامدار با کد ملی به شرط سجام داشتن به حساب واریز میشد اون وقت شامل رعایت نکردن دسورالعمل نمیشد لو نمی رفت

  • فرهاد

    حالا معلوم شد چرا این کارشناسها همش از ریزش و اصلاح و این چیزها حرف میزنن تا مردمو هیجانی کنن از زمانیکه شاخص وارد یک و سیصد شد اینا هر روز میگن بورس میریزه میترکه اصلاح نزدیکه و…یه تحلیل درست و حسابی هم نمیزارن