کد مطلب: ۲۷۵۰۷۳

اداره مالیات با عملکرد شفاف اعتماد مردم را جلب کند

اداره مالیات با عملکرد شفاف اعتماد مردم را جلب کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با توصیه به عمل کردن شفاف دستگاه مالیاتی، گفت: مردم باید باور کنند که مسئولان این حوزه برای پرکردن جیب خودشان به دنبال کسب مالیات نیستند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل مالیات استان قزوین، اظهار داشت: اگرچه جایگاه مالیات به خوبی شناخته نشده اما عملکرد آن باید به گونه‌ای باشد که ما بتوانیم در خطبه‌های نماز جمعه صحبت‌های خود را به ترویج فرهنگ مالیاتی اختصاص دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی، اگر مالیات منبع رشوه و رفاه عده‌ای قرار بگیرد و ناجوانمردانی با دست کردن در جیب مردم به دنبال منفعت طلبی خود باشند و از فرصت‌های قانونی برای چپاول بیت المال بهره برده و از خون شهدا و رنج‌هایی که برای پیروزی این انقلاب شکل گرفته حیا نکنند، در این فضا ما نمی‌توانیم حمایتی از حوزه مالیات داشته باشم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دستگاه مالیاتی باید عدالت محور، قانونمدار، انسان محور، دینمدار و ایمانی عمل کند، اضافه کرد: اگر این رویه‌ها رعایت نشود، امام جمعه با حمایت از پرداخت مالیات، آبروی نماز جمعه و‌ منبر نماز را خدشه دار کرده است.

وی با بیان اینکه ستون فقرات نظام اسلامی، ستون اقتصادی است، یادآور شد: در جامعه ما که به نفت متکی است باید اراده خود را به حوزه‌های دیگر مانند مالیات اختصاص دهیم.

امام جمعه قزوین در پایان افزود: وظیفه اینجانب است که هم از عملکرد شفاف و خوب شما حمایت داشته باشم و همه نقدهای وارد به شما را منتقل کنم.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.