کد مطلب: ۱۹۳۰۰۲

امکان همکاری زنان ایران و آلمان در عرصه بازرگانی

امکان همکاری زنان ایران و آلمان در عرصه بازرگانی

معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور در دیدار با رئیس انجمن دوستی آلمان و خاورمیانه به ظرفیت‌های حوزه زنان و خانواده در ایران و همچنین حضور موثر زنان ایرانی در عرصه‌های آموزشی و اجتماعی اشاره کرد.

ابتکار گفت: ایجاد فرصت مشارکت اقتصادی برای زنان تحصیلکرده از مهمترین محورهای اقدامات دولت دوازدهم در حوزه زنان و خانواده به حساب می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معصومه ابتکار در ادامه بهره‌گیری از ظرفیت فناوری اطلاعات، ارتباطات و فناوری‌های نوین برای افزایش مشارکت اقتصادی زنان، تسهیل فضای کسب‌وکارهای الکترونیکی را از دیگر اقدامات و محورهای مهم معاونت و دولت دوازدهم دانست.

وی به بحران فراگیر تغییر اقلیم و برنامه‌های معاونت در زمینه ارتقای آگاهی و توان‌افزایی زنان در مقابله با تغییر اقلیم اشاره کرد و افزود: ارتقای تحصیلات زنان در مناطق روستایی را پتانسیل مناسبی برای عاملیت دادن به زنان برای ایجاد پایداری در این مناطق می‌دانیم و تاکنون نیز برنامه‌ریزی‌های مدونی جهت تحقق آن‌ها صورت گرفته است.

در ادامه هلن رنگ با ابراز خرسندی از این ملاقات به سوابق همکاری کشور ایران و آلمان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: از اینکه حوزه زنان هم می‌تواند به عنوان محوری مهم در همکاری میان ایران و آلمان دیده شود، خوشحال هستم.

وی به فرصت‌های همکاری، تجربه آلمان در زمینه فناوری اطلاعات، ارتباطات و برگزاری استارت‌ آپ‌های موفق اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها پتانسیل‌های زیادی برای ارتقای جایگاه زنان در عرصه تجارت و بازرگانی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، در ادامه این دیدار و گفت‌وگو دکتر معصومه ابتکار و هلن رنگ در زمینه فرصت‌های همکاری در حوزه زنان و خانواده به تبادل نظر و بحث پرداختند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.