کد مطلب: ۴۱۷۷۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته آخر آذر ماه / پیشتازی بورس در بازدهی / بازار ارز، تنها متضرر هفته

آنالیز بازارها در هفته آخر آذر ماه / پیشتازی بورس در بازدهی / بازار ارز، تنها متضرر هفته

آنالیز بازدهی بازارها در هفته پایانی آذر ماه نشان می‌دهد که بازار سرمایه بیشترین بازدهی را داشته و تنها بازار متضرر این هفته بازار ارز بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته پایانی آذر ماه سال جاری در حالی که بازدهی بازارهای طلا و ارز رقم بالایی از رشد در این بازارها را نشان نمی‌دهد، اما بازار سرمایه هفته خوبی را پشت سر گذاشته است.

در هفته‌ای که سپری شد، شاخص کل بورس تهران بیش از 10 هزار واحد رشد کرد و با بازدهی 3/2 درصدی به پربازده‌ترین بازار هفته تبدیل شد.

آن‌طور که سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است، این شاخص در پایان معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته روی سطح 339 هزار واحدی قرار داشت اما با رشدی که در این هفته سپری کرد، خود را به سطح 350 هزار واحدی رساند.

در بازار فلزهای زرد رنگ نیز فاصله معناداری بین رشد طلای 18 عیار و سکه امامی دیده می‌شود، به عبارتی در حالی که سکه طرح جدید تنها 0/8 درصد رشد داشته، این رقم برای طلا تقریبا دو برابر است؛ یعنی طلا رشد 1/5 درصدی را از آن خود کرده است اما همچنان از بورس فاصله دارد.

با اقتباس از داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلا در پایان معاملات هفته سوم آذر ماه روی نرخ 449 هزار تومان معامله شده، اما در پایان هفته چهارم با رشد هفت هزار تومانی به رقم 456 هزار تومان رسیده است.

1

هر عدد سکه امامی نیز با 37 هزار تومان افزایش قیمت در طول این هفته به ارزش چهار میلیون و 483 هزار تومان رسید، در حالی که قیمت این فلز ارزشمند در هفته گذشته چهار میلیون و 446 هزار تومان بوده است.

تنها بازار متضرر هفته پایانی آذر ماه، بازار ارز است که بازدهی منفی 0.7 درصدی داشته است.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت هر عدد دلار آمریکا در پنجشنبه هفته گذشته 12 هزار و 950 تومان بوده که در این هفته با کمی فاصله گرفتن از کانال 13 هزار تومان، روی نرخ 12 هزار و 850 تومان شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.