کد مطلب: ۲۶۹۵۸۵

بانک مرکزی اندونزی نرخ بهره را به ۵.۲۵ درصد افزایش داد

بانک مرکزی اندونزی نرخ بهره را به ۵.۲۵ درصد افزایش داد

بانک مرکزی اندونزی برای سومین بار متوالی نرخ بهره را بالا برد و این بار با ۰.۵ درصد افزایش آن را به ۵.۲۵ درصد رساند.

بانک مرکزی اندونزی بار دیگر نرخ بهره را برای سومین بار متوالی در ۶ هفته اخیر بمنظور جلوگیری از سقوط ارز خود یعنی روپیه در میان سایر ارزهای موجود در بازارهای نوظهور افزایش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،در همین حال بانک مرکزی اندونزی نرخ بهره را از ۴.۷۵ درصد به ۵.۲۵ درصد افزایش داد. همچنین روپیه در سال جاری میلادی بیش از ۵ درصد ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده و به کمتر از ۱۴ هزار رویپه در برابر دلار رسید که کمترین سطح ارزشی آن از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد محسوب می شود.

افزایش نرخ بهره در آمریکا در حال ترغیب سرمایه گذاران به فروش روپیه و دیگر ارزها بمنظور خرید دارایی های متکی به دلار برای بازگشت بهتر سرمایه است. بر همین اساس، افزایش نرخ با هدف مقابله با تداوم رشد ضعیف اقتصادی و کاهش تورم است و تمرکز بانک مرکزی اندونزی در راستای تقویت روپیه است.

گروهی از کارشناسان اقتصادی در اندونزی بر این باور هستند که حرکت بانک مرکزی برای حفظ ارزش روپیه با افزایش نرخ بهره می‌تواند تلاش ها را برای بالابردن نرخ کند رشد اقتصادی مختل کند.

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی اندونزی در طی ۳ سال و نیم اخیر بارها نرخ بهره را کاهش داده بود؛ اما از ماه می سال جاری میلادی اقدام به افزایش نرخ بهره کرده است.

منبع:خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.