کد مطلب: ۷۵۳۵۱۳

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

مسئولیت تعطیلی مدارس باید با آموزش و پرورش باشد

مسئولیت تعطیلی مدارس باید با آموزش و پرورش باشد

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که برای تعطیلی باید فکری جدی کرد و این موضوع باید به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روزی است که موضوع تعطیلی مدارس باعث شده تا وزارت آموزش و پروش و وزارت بهداشت دچار مشکلات جدیدی شوند. مشکل اصلی بر سر این موضوع است که چه کسی باید تعطیلی مدارس را اعلام کند.

وزیر آموزش و پرورش معتقد است نباید مدارس با هر مشکلی تعطیل شوند و توجه به شاخص‌های جهانی باید مورد توجه قرار گیرد. ولی وزارت بهداشت اعلام کرده است که آلودگی هوا و تعطیلی مدارس باید بر اساس معیارهای این وزارتخانه اعلام شود.

بر اساس این گزارش وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی متوالی مدارس گفت: برای جلوگیری از تعطیلی بدون برنامه مدارس، تقویم آموزشی و تعطیلات کشور باید ساماندهی شود تا این قدر شاهد وقفه در جریان آموزش و پرورش دانش‌آموزان نباشیم.

هزار و بیست و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این جلسه اظهار کرد: برای تعطیل کردن مدارس باید شاخص‌های جهانی را در نظر بگیریم و بهتر است این اختیار به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

نوری افزود: بچه ها چطور باید اجتماعی شوند؟ و چطور برای بر عهده گرفتن مسؤولیت‌های اجتماعی آماده شوند؟ دانش‌آموزان باید با چالش‌های اجتماعی مواجهه شوند تا بعداً وقتی در شرایط این چنین قرار می‌گیرند، بتوانند تصمیمات درستی بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: برای جلوگیری از تعطیلی بدون برنامه مدارس، تقویم آموزشی و تعطیلات کشور باید ساماندهی شوند تا این قدر شاهد وقفه در جریان آموزش و پرورش دانش‌آموزان نباشیم.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی تقویم آموزشی گفت: باید یک ماده واحده که تمام جوانب تقویم آموزشی در آن در نظر گرفته شده تهیه و تدوین شود تا آموزش و پرورش مناطق آموزشی خود را بر اساس آن ساماندهی کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.