کد مطلب: ۴۰۷۳۲۸

پارس‌خودرو در ماه مهر چه تعداد خودرو تولید کرد؟

پارس‌خودرو در ماه مهر چه تعداد خودرو تولید کرد؟

سامانه کدال آخرین آمار تولیدات پارس‌خودرو و میزان فروش این خودروساز تا انتهای مهر ۹۸ را منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰ مهر ۹۸ نشان می‌دهد که پارس‌خودرو به میزان فروش ۴۴۶،۴۷۶ میلیون ریال دست پیدا کرده است. وضعیت فروش این خودروساز نسبت به ماه گذشته بهبود داشته زیرا در ماه شهریور میزان فروش ۳۴۵،۰۹۲ میلیون ریال ثبت شده است.

اگر بخواهیم نگاهی به وضعیت تولید خودرو داشته باشیم تنها محصولات گروه برلیانس، گروه X۱۰۰ و خانوداده Q۲۰۰ توسط پارس‌خودرو در مهر ماه تولید شده‌اند و میزان تولیدات سایر محصولات شامل گروه رنو، ریچ P۲۷ و ون دولوکس صفر است. یکی از نکات قابل توجه، مقایسه میزان تولید برلیانس نسبت به ماه گذشته است که تعداد تولیدات به ترتیب در ماه‌های شهریور و مهر ۵ و ۱۰۹ دستگاه است.

گروه X۱۰۰ نیز که شامل محصولات پراید می‌شود تعداد ۶،۵۰۸ دستگاه در ماه مهر ۹۸ تولید شده است. تعداد تولیدات این گروه نسبت به ماه قبل با کاهش مواجه بوده زیرا رقم ۸،۹۱۲ دستگاه در شهریور برای آن ثبت شده بود. گروه Q۲۰۰ نیز مربوط به کوئیک می‌شود که از آن در ماه مهر ۳۱ دستگاه تولید شده که نسبت به ماه قبل بیشتر است. از این گروه در ماه شهریور تنها ۵ دستگاه به تولید رسید. لازم به ذکر است که تولید محصولات گروه X۱۰۰ و Q۲۰۰ به صورت حق‌الزحمه‌ای برای شرکت سایپا انجام می‌شود.

این نکته را باید گفت که از ابتدای سال مالی تا پایان مهر ۹۸ تعداد ۱۹۳ خودرو از گروه برلیانس تولید شده است. آمار در مورد خودروهای گروه X۱۰۰‌ یعنی انواع پراید تا آخر مهر نیز رقم ۵۱،۵۶۶ دستگاه را نشان می‌دهد.

newprshahrivar1

newprmehr1

منبع: گسترش‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.