کد مطلب: ۳۵۸۰۵۱

رهبر عنوان کرد:

خواب ۵ ساله تولید مسکن بازار را وارد رکود کرد

خواب ۵ ساله تولید مسکن بازار را وارد رکود کرد

عضو انجمن انبوه سازان گفت: وضعیت کنونی و افزایش قیمت مسکن ناشی از ۵ سال رکود بخش ساخت و ساز بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایرج رهبر عضو انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه به طور معمول قیمت واحد‌های مسکونی بعد از ایام نوروزافزایش می‌یابد، گفت: امسال با توجه به شرایطی که در اقتصاد کشور ایجاد شده نمی‌توانیم پیش‌بینی از افزایش یا کاهش قیمت مسکن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی برنامه‌هایی برای کنترل بازار مسکن عرضه کرده است، گفت: هنوز این برنامه‌ها به مرحله اجرایی و عملیاتی نرسیده، اما امیدواریم با اجرای آنها وضعیت بازار مسکن بهبود یابد.

رهبر اظهار کرد: بازار مسکن پنج سال در رکود بوده است و ما در طول این مدت شاهد توقف در تولید مسکن بودیم و همین توقف در عرضه اثرات خود را هم اکنون در بازار مسکن نشان داده است.

عضو انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه برنامه‌های بازار مسکن کوتاه مدت نیست، گفت: اگر تولیدات مسکن را از همین امروز آ‌غاز کنیم اثرات آن تا سه سال دیگر نمایان می‌شود، بنابراین باید از همین امروز به فکر افزایش تولید و عرضه مسکن باشیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در دوران وزیر سابق تولیدی در بازار مسکن نداشتیم، تصریح کرد: افزایش ۹۲ درصدی قیمت مسکن به دلیل نبود تولید در این بازار بوده است به طوری که عرضه روز به روز کاهش و تقاضا رشد می‌کرد.

عضو انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: به هم خوردن تعادل در عرضه و تقاضا باعث ایجاد چنین مشکلاتی در بخش مسکن شده است به همین دلیل باید برنامه‌های بسیار دقیقی برای بهبود وضعیت کنونی بازار مسکن در دستور کار قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.