کد مطلب: ۳۵۱۱۲۴

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

افزایش قیمت خودرو ضامن بهبود کیفیت نیست

افزایش قیمت خودرو ضامن بهبود کیفیت نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای ایرانی را وظیفه خودروسازان داخلی و حق مردم به عنوان مصرف‌کنندگان اصلی خودروهای داخلی دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز، حمید گرمابی گفت: صنعت خودروسازی کشور با مشکلات عدیده و کهنه‌ای دست به گریبان است که با تصمیمات مقطعی مثل آزادسازی قیمت خودرو قابل حل نیست.

نماینده مردم نیشابور در مجلس نقش پررنگ دولت در شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور را اصلی‌ترین چالش این صنعت دانست و افزود: اکثر متولیان دولتی صنعت خودروسازی کشور وجود این چالش را قبول دارند پس زمینه حل این چالش در بدنه دولت وجود دارد بنابراین باید به جای تصمیمات مقطعی، فکری اساسی برای حل این چالش کرد.

به گفته وی، افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به فاصله پنج درصد قیمت حاشیه بازار موجب التیام چالش‌های کیفیت و ایمنی خودروهای ایرانی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: همانطور که گفتم دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به سمتی حرکت کند که نقشش در اداره صنعت خودروسازی کشور به حداقل کاهش یابد. صنعت خودروسازان کشور علاوه بر دست به گریبان بودن با چالش‌های تاریخی و مدیریتی با شروع دور جدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا گرفتار مشکلات جدیدتری شد و آثار نابسامانی‌های ارزی در خطوط تولید و کیفیت محصولات شرکت‌های خودروساز نمایان شد. در پی رشد چند برابری قیمت ارز، نرخ فولاد، پلیمرها، آلیاژهای به کار رفته در خودرو و قیمت سایر مواد اولیه به کار رفته در تولید خودرو به شدت افزایش یافت به همین دلیل خودروسازان و قطعه‌سازان عزم خود را جزم اصلاح قیمت خودرو کردند تا بتوانند مشکلات مالی خود را حل کنند.

گرمابی تاکید کرد: اهمیت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به فاصله پنج درصد قیمت حاشیه بازار زمانی بیشتر شد که نابسامانی‌های قیمتی بازار خودرو موجب رونق بازار دلالان خودرو شد. همین زمان بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اصلاح قیمت خودروهای پرتیراژ و کم‌تیراژ داخلی موافقت کردند که البته این مسئله مشکلات زیادی را برای مصرف‌کنندگان به وجود آورد.

به گفته نماینده مردم نیشابور در مجلس، افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به فاصله پنج درصد قیمت حاشیه بازار موجب افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی نمی‌شود.

وی متذکر شد: موافقت با افزایش قیمت خودرو با هدف جلوگیری از ورشکستگی کامل شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز انجام شد به همین دلیل نمی‌توان گفت در پی افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروسازان، کیفیت و ایمنی خودروهای ایرانی هم افزایش می‌یابد. البته امیدوارم شرکت‌های خودروساز همزمان با حل مشکلات مالی فکری هم برای بهبود کیفیت و ایمنی محصولات‌شان کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هرکی واسه خودشه داین بازار

  • ناشناس

    یک ضرب المثل معرفی هست که می گوید هر چه پول بدهی به همان اندازه آش بهت می دن ولی امروزه در صنعت خودرو سازی کشور عزیزمان هر چی بیشتر پول بدهیم کیفیت بدتر می شود

  • ناشناس

    تورم فساد آور است ( فساد فرهنگی – فقر و…) کسانی که به بهانه پیشگیری از ورشکستگی کارخانه های خودرو سازی، افزایش قیمت خودرو را دلیل می دانند، خوب می دانند وباید پاسخگو باشند که این گونه تدابیر باعث فقر وفاصله طبقاتی بیشتر می شود و خطرناک است پس عاقلانه فکر کنند.