کد مطلب: ۳۹۰۸۵۰

وزیر صنعت بیان کرد:

ضرورت اختصاص ۴۰ درصد تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن

ضرورت اختصاص ۴۰ درصد تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن

وزیر صنعت گفت: طبق قانون ۴۰ درصد تسهیلات بانکی باید به بخش صنعت و معدن داده شود که این رقم ۲۷ درصد است و باید بیشتر شود.

وزیر صنعت گفت: طبق قانون ۴۰ درصد تسهیلات بانکی باید به بخش صنعت و معدن داده شود که این رقم ۲۷ درصد است و باید بیشتر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا رحمانی، وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست با صنعتگران و تولیدکنندگان شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران گفت: این بازدید و جلسه با صنعتگران پیرو جلسه قبلی در فرمانداری شهرری، برنامه ریزی و اجرا شده است.

رحمانی افزود: رییس مجلس که هفته قبل از شهرک شمس‌آباد بازدید کرده بود نیز، مواردی را برای پیگیری به بنده ارائه داد و وظیفه ما پیگیری این مسایل است. شمس‌آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور از لحاظ وسعت، تعداد واحد‌های مستقر و تعداد شغل ایجاد شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ۱۴ ماه است که در شکل جدید تحریم شده‌ایم و مقاومت تولیدکنندگان و صنعتگران در این مدت جانانه بوده است و با تحریم مقابله کرده‌اند. برخی مسائل و مشکلات پیش آمده برای تولیدکنندگان به دلیل عدم درک صحیح دست‌اندرکاران از موضوع است و در این زمینه نگاه مسئولان ذی ربط باید تغییر کند.

وی اظهار کرد: قانون می‌گوید که حداقل ۴۰ درصد تسهیلات بانکی باید به بخش صنعت و معدن داده شود. بانک‌ مرکزی می‌گوید که ما ۲۷ درصد تسهیلات را در این حوزه ارائه دادیم که این رقم باید بیشتر شود.

به گفته رحمانی رسانه‌ها از جمله صداوسیما توانمندی‌های خوبی که در واحد‌های تولیدی و عرصه تولید است، را به مردم نشان می‌دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید از ظرفیت‌های داخلی و منابع خدادادی که داریم استفاده کنیم. نمایشگاه فرصت‌های داخلی‌سازی ظرفیت خوبی بود و بالای ۱۰۰۰ مورد تفاهم‌نامه در این نمایشگاه امضاء شد که فرصت خوبی برای رونق تولید است.

وی ادامه داد: باید فضای کسب‌وکار به نفع تولید و رونق تولید، تسهیل و اصلاح شود. وزارت صمت باید در حمایت از کسب‌وکار یک قدم از دیگر دستگاه‌ها جلوتر باشد، همکاران این مهم را مدنظر داشته باشند، البته گلایه‌ها از مجموعه صمت در این خصوص هر چه جلوتر می‌رویم کمتر است.

رحمانی گفت: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، مدیری جهادی و پیگیر است و باید استفاده از خط لوله آب و مترو را برای شهرک صنعتی شمس‌آباد پیگیری کند که شدنی است.

وی تصریح کرد: شرایط امروز ما ایجاب می‌کند که از واحد‌های تولیدی برای اشتغال‌آفرینی برای جوانانمان حمایت کنیم. اشتغال همین شهرک شمس‌آباد در صورت حمایت تا یکصد هزار نفر قابل ارتقا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تامین زیرساخت‌های مختلفی مثل فیبر نوری و مخابرات را در کنار آب، برق و گاز و تلفن جدی بگیرید.

وی افزود: همچنین مجلس شورای اسلامی باید برخورداری زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از ارزش افزوده را برای آبادانی آن‌ها دنبال کند.

رحمانی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی باید جزو زیباترین نقاط صنعتی و شهری کشور و محل اقتصاد و تولید در کنار فضای سبز و مدرن باشند، این مهم با تامین زیرساخت‌های لازم، شدنی است.

وی گفت: موضوع ساماندهی لکه‌های صنعتی و اعمال شعاع شهرک‌های صنعتی را در دستور کار داریم، جمع‌بندی‌های لازم شده است و تصمیمات خوبی خواهیم گرفت.

رحمانی اظهار کرد: صنعت سنگ از مزیت‌های ما است، با انجمن سنگ جلساتی داشتیم، جلسات با این انجمن را همچنان ادامه خواهیم داد و از ظرفیت تشکل‌ها استفاده خواهیم کرد.

وزیر صمت ادامه داد: صادرات در حوزه معدن منفی باشد بد نیست، این به معنای آن است که جلوی خام فروشی مواد معدنی را برای ایجاد ارزش افزوده در داخل گرفته‌ایم.

رحمانی با بیان اینکه پارسال حدود ۲۲ درصد واردات کاهش یافت گفت: واردات هر کالایی که امکان ساخت داخل دارد را ممنوع می‌کنیم، سال گذشته ۱۳۳۹ قلم کالا را ممنوع کردیم و امسال ۱۴۸ قلم کالا را به این لیست اضافه کردیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.