کد مطلب: ۵۳۰۳۱۲

یک مقام مسئول:

قاچاق جوجه عامل گرانی مرغ نیست

قاچاق جوجه عامل گرانی مرغ نیست

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متاسفانه بین مسئولان باب شده که مشکلات حوزه خود را گردن قاچاق می‌اندازند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن نیری در گفتگو با برنامه زنده سلام، صبح بخیر رادیو ایران درباره اظهارات برخی مسئولان که قاچاق جوجه یک روزه را عامل گرانی مرغ معرفی کرده بود، گفت: متأسفانه این موضوع در بین برخی مسئولان باب شده است که وقتی مشکلی در حوزه وزارتخانه‌هایشان پیش می اید، آن را گردن قاچاق می‌اندازند.

وی افزود: اگر نمی‌توانیم، مرهمی روی زخم مردم باشیم، نمک بر زخم شأن نپاشیم. در دی ماه، در اصفهان ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی شده و این رقم در فروردین ماه، به ۶ میلیون قطعه رسیده است. این کمبود جوجه ریزی، چه ربطی به قاچاق دارد.

وی ادامه داد: ما یک مقداری قاچاق جوجه آن هم به ندرت در اسفند ماه داشتیم. قاچاق جوجه اینطور نیست که با کانتینر و از مبادی غیر رسمی و با حیوانات چهارپا انجام شود.

نیری خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان با قاچاق جوجه به گونه‌ای که بخواهد کمبودی در داخل کشور ایجاد کند و روی قیمت تأثیر بگذارد، مواجه نبوده و نیستیم.

مدیر کل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: برای ریشه یابی علت گرانی مرغ باید به سراغ محتکران، دلالان و واسطه‌ها برویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گرانی گوشت قرمز هم در یک برهه‌ای گردن قاچاق دام زنده انداخته شد، گفت: ما کلاً ۷۰ میلیون رأس دام در داخل کشور داریم. برخی می‌گفتند ۵۰ تا ۶۰ هزار رأس دام زنده و برخی می‌گفتند ۱۰۰ هزار رأس دام زنده قاچاق شده است؛ این اعداد یعنی یک درصد کل جمعیت دام زنده کشور؛ چرا گرانی گوشت گوسفند و گاو را گردن قاچاق می‌اندازند؟

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.