کد مطلب: ۴۰۰۸۷۵

رشد ۰.۲۶ درصدی طلای سیاه / چه عواملی قیمت نفت را صعودی کرد؟

رشد 0.26 درصدی طلای سیاه / چه عواملی قیمت نفت را صعودی کرد؟

به دنبال کاهش نرخ بهره در آمریکا از یک‌سو و اختلال عرضه نفت عربستان به دلیل حمله به تاسیسات این کشور، قیمت نفت در معاملات روز گذشته اندکی افزایش یافت.

حملات هفته گذشته حوثی‌های یمن به مجموعه پالایشگاهی و یک میدان نفتی کمپانی آرامکو بیش از نیمی از جریان نفتی این کشور اختلال ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، به دنبال این حملات از یک‌سو و کاهش نرخ بهره در آمریکا از سوی دیگر قیمت نفت در معاملات روز گذشته اندکی افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز جمعه با 72 سنت افزایش به 64.33 دلار رسید. همچنین هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با دو سنت افزایش با قیمت 58.13 دلار معامله شد.

به گفته تحلیلگران، در حال حاضر ظرفیت مازاد تولید در کشورهای تولیدکننده اندک است که این مساله احتمال گران شدن قیمت نفت را افزایش می‌دهد.

گفته شده که این شرکت تولید از دست‌رفته خود را تا پایان ماه جاری (سپتامبر) به سطح عادی باز می‌گرداند و ظرفیت تولید این کشور تا پایان ماه نوامبر به 12 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

به گفته کارشناسان حوزه نفت، این یعنی عربستان سعودی دست‌کم طی دو ماه و نیم آینده ظرفیت اضافی نخواهد داشت. این در حالی است که این کشور بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان است.

در عین حال، فدرال‌رزرو روز چهارشنبه با هدف جلوگیری از رکود اقتصادی نرخ بهره را در دومین نوبت طی سال جاری 0.25 درصد کاهش داد.

این روند خود می‌تواند دلیل دیگری برای افزایش قیمت نفت باشد.

با این حال، گزارش‌های منتشرشده از سوی اداره اطلاعات انرژی در آمریکا نشان می‌دهد که ذخایر نفت این کشور، هفته گذشته 1.1 میلیون بشکه افزایش یافته است. این در حالی است که انتظار می‌رفت ذخایر ایالات متحده با کاهش 2.5 میلیون بشکه‌ای مواجه شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.